سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 
قالب وبلاگ
لینک های مفید

باسمه تعالی

عنوان کتاب: انسان 250 ساله

موضوع:بیانات مقام معظم رهبری درباره ی زندگی سیاسی_مبارزاتی معصومین علیه السلام

متن کتاب برگرفته ازسخنرانی ها ومتون دستنویس مقام معظم رهبری است.

چکیده کتاب:از آنجایی که زندگی امامان علیهم السلام بایدبه عنوان درس والگو برای ما باشد نه فقط به عنوان خاطره های شکوهمند وارزنده پس این ممکن نمی شود مگر با توجه به روش ومنش سیاسی این بزرگواران.زندگی این بزرگواران علی رغم تفاوت ظاهری در مجموع یک حرکت مستمر طولانی است که دویست وپنجاه سال ادامه پیدا می کند.همه ی این بزرگواران یک شخصیت اند وشک نمی شود که هدف وجهت آنها یکی است."کلهم نور واحد" پس به جای اینکه بیاییم زندگی امام حسن مجتبی علیه اسلام را جدا وزندگی امام حسین علیه السلام را جدا وزندگی امام سجاد علیه السلام را جدا تحلیل کنیم باید یک انسانی را فرض کنیم که

دویست وپنجاه سال عمر کرده که در سال یازده هجری قدم دریک راهی گذاشته و تاسال دویست وشصت هجری این راه را طی کرده.واین انسان مانند هر انسانی که از عقل وحکمت برخوردار است در یک حرکت بلندمدت تاکتیکها و اختیارهای موضعی خواهد داشت.گاهی لازم می داند تند حرکت کند وگاهی کند گاهی حتی دست به عقب نشینی حکیمانه می زند،با این دید زندگی امامان یک حرکت مستمراست.تمام کارهای امامان در طول این دویست وپنجاه سال کار یک انسان،بایک هدف،یک نیت وبا تاکتیکهای مختلف است.

امامان علیهم السلام چند هدف را هدف اصولی خود قرار داده بودند:اول تبیین درست اسلام وتفسیر حقیقی قرآن وافشاگری تحریف ها وتحریف کننده ها.دوم تبیین مساله امامت ومعرفی خصوصیات امام ومعرفی خودشان به عنوان امام وسوم یک حرکت زیرزمینی همه جانبه سیاسی وانقلابی به قصدقبضه کردن حکومت.وتمام نزاع بین امامان ودستگاه های ظلم وجور همین قضیه است مساله حکومت وحاکمیت امامان.

 

این کتاب دارای هفده فصل است که درهر فصل به بیان زندگی سیاسی یکی از معصومین می پردازد ودر فصل آخر غایت حرکت انسان دویست وپنجاه ساله بیان می شودواینکه وجود مقدس حضرت بقیه الله استمرار حرکت نبوت ها ودعوت های الهی است.


[ دوشنبه 96/4/5 ] [ 9:24 صبح ] [ کارگروه عترت ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

همه اعضای مزرعه ایمانی وعلمی بایستی به تعمیق اعتقادات خود بپردازند و سیر مطالعاتی عمومی همه اعضا باید در بردارنده مطالعات معرفتی باشد. بر همین اساس هر چند خانواده با یکدیگر در طی جلسات هفتگی که با هم دارند قسمتی از معارف را مورد مطالعه و بحث و بررسی قرار داده و همان محتوا را درقالب‌های کودکانه اعم از قصه، بازی و... ریخته و با ارائه صورتجلسات هفتگی در وبلاگ دست آوردهای خود را در اختیار سایر اعضا قرار می‌دهند. پیشنهاد ایشان در زمینه سیر مطالعات معرفتی عمومی همه اعضای مزرعه ایمانی و علمی نیز، ذیل عنوان "سیر مطالعات اعضا" در موضوعات وبلاگ درج شده است. درکنار این سیر مطالعاتی برنامه علمی معارفی ایشان در جلسات هم اندیشی ماهیانه می‌باشد که به بیان نکاتی معارفی و روش تبدیل آن برای نوجوان و کودک می‌پردازند. 2. دومین محور مزرعه، که باز شامل عموم است مطالعه کتب روانشناسی اعم از روانشناسی رشد، روانشناسی اجتماعی، روانشناسی شخصیت و بهداشت روانی با تکیه بر منابع اسلامی است چرا که علم روان شناسی از روش‌های تبدیل محتوای معارف کسب شده بوده و همچنین با توجه به تمرکز این گروه بر روی تربیت توحیدی کودک، اگر قرار باشد تمام دست آوردهایمان را به کودک منتقل کنیم گریزی نیست از اینکه به ابزار شناخت روان او بر اساس سن، جنس و شخصیتش تجهیز شویم. 3. سومین محور مزرعه، تسلط به زبان ارتباط با کودک و در واقع فراگیری شیوه انتقال محتوای معارفی به کودک است که در این میان قصه‌گویی و قصه نویسی نقش بسیار مهمی را بر عهده داشته و شرکت در کارگاه قصه نویسی حضوری یا آنلاین و دست به قلم شدن برای نوشتن قصه‌های کودکانه از ابتدای امر، از فعالیتهای گروه بوده است. • لازم به ذکر است که امر تربیت مقوله وسیعی است و بر ما لازم است که به همه جنبه‌های تربیت کودک اعم از تربیت اخلاقی، تربیت هیجانی، مهارت‌ها، انس با قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) و ... به عنوان قسمتی از روند تربیت کودکان توجه ویژه داشته و عنایت به بخشی ما را به غفلت در بخشی دیگر دچار نکند پس تمام این موارد نیز در دستور کار مزرعه ایمانی و علمی جهت پرداختن به آن قرار دارد که هر چند وقت یکبار، فعالیت علمی و عملی بر روی یک یا چند اصل به عنوان چشم انداز آن مقطع، مورد توجه قرار می گیرد."
لینک های مفید
صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 26
بازدید دیروز: 33
کل بازدیدها: 324091