سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 
قالب وبلاگ
لینک های مفید

به نام خالق هستی

با تلاش جهادی سرکار خانم سمیع عادل و همکاری خانم دهیری پور 15 ساله , تصاویر بسیار زیبا و دلنشین یکی از داستان های مادرانه ی مزرعه آماده ی استفاده ی کودکان دلبندمان گردیده است .

امیدواریم به یاری خدا, با آماده شدن نقاشی های دیگر داستان های مادرانه و ارائه ی داستان های جدید توسط سربازان سنگر فرهنگی , شاهد برکت پر شدن خلایی که به تعبیر حضرت آقا در بحث داستان کودکان وجود دارد باشیم .

دریافت متن و نقاشی داستان آب تنی جوجه مرغه


[ شنبه 93/9/29 ] [ 6:42 عصر ] [ مدیر وبلاگ ] [ نظرات () ]

سرزمین خوشبختی

روزی روزگاری در یک جنگل بزرگ تعدادی حیوان در کنار همدیگر زندگی می کردند . هر کدام از حیوانها خانه ای داشتند و سرگرم زندگی روزمره خودشان بودند و فکر می کردند به جز این جنگل سرزمین دیگری وجود ندارد. یک روز که حیوانهای جنگل مثل بقیه روزها مشغول کارهایشان بودند ناگهان از بالای کوه صدایی به گوششان رسید. همه حیوانات جمع شدند و به بالای کوه نگاه می کردند ودنبال صدا می گشتند.دیدند یک موجودی که تا به حال ندیده بودند و شبیه هیچ کدام از حیوانات جنگل نبود در حالی که کتابی در دستش بود به طرف پایین می آید. ادامه مطلب...

[ جمعه 93/9/28 ] [ 10:14 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

جلسه 16 کارگروه توحید

تاریخ: 24/9/93

در این جلسه پس از خواندن دعای فرج و دعای مطالعه به مباحثه اثبات توحید از راه خلقت پرداختیم و پیرامون موضوع بقاء ماده و انرژی صحبت کردیم . مقرر شد که دعای ولد از کتاب صحیفه سجادیه و تفکرات توحیدی را تا چهل روز ادامه دهیم و نیز کتاب چهل حدیث امام خمینی (ره) را نیزمطالعه نمائیم.

همچنین طرح واره های غم و شادی خود را در تلگرام ثبت کنیم. و چهارشنبه ها صبح هر یک از اعضاء توحید مطالب مفید خود را در تلگرام ثبت کنند.


[ دوشنبه 93/9/24 ] [ 8:0 عصر ] [ کارگروه توحید، عدل و اسماء حسنی ] [ نظرات () ]

جلسه 15 کارگروه توحید

تاریخ : 17/9/93

بعد از خواندن دعای فرج و دعای مطالعه جلسه را آغازکردیم در این جلسه نیز به اثبات توحید از راه خلقت پرداختیم که عمده ی بحث پیرامون حرکت جوهری بود .

در این مباحثه فهمیدیم که حکیم معروف صدر المتالهین در عین اینکه قبول دارد که عالم از نظر زمان حدی ندارد نه در گذشته ونه در آینده ، معتقد است که چیزی نمی تواند در عالم زمان باشد و واقعا ثابت باشد ولو آن را به صورت ثابت ببینیم .

همه ی عالم سراسر یک حرکت دائم است . حقیقت حرکت یک حدوث تدریجی است. چیزی در عالم  نیست که باقی باشد و اصلا بقایی در عالم نیست، هیچ چیزی در لحظه در عالم باقی نیست و تمام عالم از اول الی آخر دائماً در حال حادث شدن است.

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 93/9/17 ] [ 8:0 عصر ] [ کارگروه توحید، عدل و اسماء حسنی ] [ نظرات () ]

بسمه تعالی

لطفا جهت دانلود بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

 

دریافت فایل pdf جلسه پنجم

دریافت فایل word جلسه پنجم

دریافت فایل صوتی جلسه پنجم


[ شنبه 93/9/15 ] [ 10:15 صبح ] [ کارگروه متن ] [ نظرات () ]

 

           غذاهای سودمند:

-        امام علی(ع):به کودکانتان انار بدهید چراکه مایه رویش شفابنده تر دندانهاست .(مکارم الخلاق ج1ص271)

-        امام صادق(ع):به کودکانتان انار بدهید چراکه مایه زودتر جوان شدن انهاست.(المحاسن ج2ص36)

-        المحاسن:به نقل از خضر:نزد امام صادق(ع) بودم که یکی از شیعیان خدمت رسید وبه ایشان گفت:فرزندان ما کم وزن وناتوان به دنیا می ایند امام فرمود:چرا از سویق(قاووت)استفاده نمی کنی که استخوان را محکم می کند وگوشت را می رویاند.(مکارم الاخلاق ج1ص418)

·        بیماری کودک:

-        امیرالمومنین(ع):بیماری کودکان کفاره گناهان پدرومادر است.(ثواب الاعمال وعقاب الاعمال ص401)

-        پیامبر اکرم(ص):بیماران خود رابهخوردن غذامجبور نکنیدزیرا خداوند به انان اب وغذا می خوراند.(کودکی با بوی سیب ص219)

-        فراموش نکنیم بیماری کودک وسیله ای برایازمایش ماست واگرازاین ازمون باشکرگذاری وانجام وظیفه سربلند بیرون بیائیم ازاثارنیک ان بهرمند میشویم.بیائیم ازدارو های معنوی غفلت نکنیم.چراکه داروهای معنوی علاوه براثراتی که برروح دارد حلقه وصلی بین دنیای درونی ما بامبداافرینش است.

ادامه مطلب...

[ سه شنبه 93/9/11 ] [ 11:0 صبح ] [ مدیر وبلاگ ] [ نظرات () ]

روایات بدو تولدتا 6 سالگی

·         تولد: 

-        امام سجاد(ع): هنگامی که امام حسین(ع)متولد شدپیامبر(ص) درگوش او اذان گفت.

-        روایت:هنگامی که امام حسن(ع)متولدشدپیامبر (ص) درگوش اواذان گفت.

-        روایت:وقتی حضرت رضا(ع)متولدشدامام کاظم (ع) درگوش راست اواذان ودرگوش چپ اواقامه گفت.

-        حضرت علی(ع):هنگامی که زایمان حضرت زهرا (س) فرارسیدپیامبر (ص) به بنت عمیس وام سلمه فرمود بربالین حضرت زهرا (س) حاضر شوید ووقتی فرزند متولد شد درگوش راست او اذان ودرگوش چپ اواقامه بگوئید زیرا اگر چنین کردید ازشیطان در امان خواهد بود. (اربلی ج 12ص 28)

-        امام صادق(ع):کام فرزندان خود راباخرما بردارید زیرا پیامبر (ص) با حسن وحسین چنین کرد.

·        کودکی واهمیت اذان:

-        امام رضا(ع):در خانه اذان بگو که موجب دوری شیطان می شود وبرای کودکان پسندیده است.(کلینی ج3ص 308)

ادامه مطلب...

[ سه شنبه 93/9/11 ] [ 11:0 صبح ] [ مدیر وبلاگ ] [ نظرات () ]

جلسه 14 کارگروه توحید

تاریخ : 10/9/93

جلسه با قرائت دعای فرج و صلوات جهت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) آغاز شد. بعد از خواندن دعای مطالعه اعضا در رابطه با اثبات توحید از راه خلقت به مباحثه پرداختند.

در این بحث اثبات شد که چون خداوند ((واجب الوجود بالذات)) است و واجب الوجود بذات، واجب من جمیع الجهات است یعنی تمام جهات او ،جهات وجوبی است و امکانی نیست پس این گونه نیست که عالم را یکدفعه خلق کرده باشد و عالم اول و آخری داشته باشد.به این معنی که ذات خداوند همه چیزش ضروری است از جمله افاضه و خلاقیتش .

پس نمی شود خداوند در ازل خالق نباشد و در لایزال یکمرتبه پس از اینکه خالق نبوده خالق شود.

چون سئوالات و شبهات در بحث خالقیت خداوند بسیار بود . مباحثه این بخش کامل نگردید. قرار شد در جلسه آینده علاوه بر مطالعه بخش دوم راه خلقت مباحثه بخش اول را نیز کامل کنیم.


[ دوشنبه 93/9/10 ] [ 8:0 عصر ] [ کارگروه توحید، عدل و اسماء حسنی ] [ نظرات () ]

جلسه 13 کار گروه توحید

تاریخ:3/9/93

جلسه را با خواندن دعای فرج و دعای مطالعه آغاز کردیم.

اعضا به مباحثه بخش سوم برهان هدایت پرداختند .

در این بخش شهید مطهری به اثبات توحید با بیان علم اشراق پرداختند و اعضا پس از مباحثه به این نتیجه رسیدند که مبدا و منشا تمام علومی که به بشر رسیده فقط و فقط تفکر استدلالی و تفکر تجربی نیست بلکه عامل الهام واشراق نیز در این علوم دخالت دارد .

در بحث روانشناسی شیوه های تربیت فرزند که باید منصفانه ، محترمانه و قاطعانه باشد که زیر مجموع خود مختاری کودک مطرح شد.


[ دوشنبه 93/9/3 ] [ 8:0 عصر ] [ کارگروه توحید، عدل و اسماء حسنی ] [ نظرات () ]


.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

همه اعضای مزرعه ایمانی وعلمی بایستی به تعمیق اعتقادات خود بپردازند و سیر مطالعاتی عمومی همه اعضا باید در بردارنده مطالعات معرفتی باشد. بر همین اساس هر چند خانواده با یکدیگر در طی جلسات هفتگی که با هم دارند قسمتی از معارف را مورد مطالعه و بحث و بررسی قرار داده و همان محتوا را درقالب‌های کودکانه اعم از قصه، بازی و... ریخته و با ارائه صورتجلسات هفتگی در وبلاگ دست آوردهای خود را در اختیار سایر اعضا قرار می‌دهند. پیشنهاد ایشان در زمینه سیر مطالعات معرفتی عمومی همه اعضای مزرعه ایمانی و علمی نیز، ذیل عنوان "سیر مطالعات اعضا" در موضوعات وبلاگ درج شده است. درکنار این سیر مطالعاتی برنامه علمی معارفی ایشان در جلسات هم اندیشی ماهیانه می‌باشد که به بیان نکاتی معارفی و روش تبدیل آن برای نوجوان و کودک می‌پردازند. 2. دومین محور مزرعه، که باز شامل عموم است مطالعه کتب روانشناسی اعم از روانشناسی رشد، روانشناسی اجتماعی، روانشناسی شخصیت و بهداشت روانی با تکیه بر منابع اسلامی است چرا که علم روان شناسی از روش‌های تبدیل محتوای معارف کسب شده بوده و همچنین با توجه به تمرکز این گروه بر روی تربیت توحیدی کودک، اگر قرار باشد تمام دست آوردهایمان را به کودک منتقل کنیم گریزی نیست از اینکه به ابزار شناخت روان او بر اساس سن، جنس و شخصیتش تجهیز شویم. 3. سومین محور مزرعه، تسلط به زبان ارتباط با کودک و در واقع فراگیری شیوه انتقال محتوای معارفی به کودک است که در این میان قصه‌گویی و قصه نویسی نقش بسیار مهمی را بر عهده داشته و شرکت در کارگاه قصه نویسی حضوری یا آنلاین و دست به قلم شدن برای نوشتن قصه‌های کودکانه از ابتدای امر، از فعالیتهای گروه بوده است. • لازم به ذکر است که امر تربیت مقوله وسیعی است و بر ما لازم است که به همه جنبه‌های تربیت کودک اعم از تربیت اخلاقی، تربیت هیجانی، مهارت‌ها، انس با قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) و ... به عنوان قسمتی از روند تربیت کودکان توجه ویژه داشته و عنایت به بخشی ما را به غفلت در بخشی دیگر دچار نکند پس تمام این موارد نیز در دستور کار مزرعه ایمانی و علمی جهت پرداختن به آن قرار دارد که هر چند وقت یکبار، فعالیت علمی و عملی بر روی یک یا چند اصل به عنوان چشم انداز آن مقطع، مورد توجه قرار می گیرد."
لینک های مفید
صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 26
بازدید دیروز: 19
کل بازدیدها: 325182