سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 
قالب وبلاگ
لینک های مفید


باسمه تعالی

صورتجلسه94/2/26 کارگروه عترت

با سلام خدمت دوستان ایمانی 
جلسه هفتگی کارگروه عترت امروز نیز طبق روال هفته های پیش باخواندن دعاى فرج امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف برگزار شد. 
در این هفته بخش هایی از مقدمه کتاب ده نکته از معرفت نفس استاد طاهر زاده مورد بحث و بررسی قرار گرفت.طبق بیانات استاد طاهر زاده:"هرکس بدنش را در اختیار بگیرد زنده تر است.

ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 94/2/30 ] [ 6:33 صبح ] [ مدیر وبلاگ ] [ نظرات () ]

جلسه 19 کارگروه توحید

تاریخ: 22/10/93


 پس از خواندن دعای فرج و دعای مطالعه بحث اثبات توحید از راه فلسفی را آغاز کردیم. و به این نتیجه رسیدیم که راه های علمی و حسی به تنهایی و بدون وجود راه های فلسفی برای اثبات وجود خداوند کافی نیست زیرا با وجود راه های علمی مانند نظم وخلقت  فقط می توان فهمید که خدای ناظم و مدبر و عالم و خالقی و ..... وجود دارد که این تنها جهت ایمان آوردن و موحد شدن مفید است در صورتی که اگر کسی بپرسد موجد این خدای مدبر کیست ؟ باید با برهان عقلی و فلسفی وجود خدای یکتایی را اثبات کنیم که اولین صفتش اول بودن و لیس کمثله شی است . قرار شد در جلسه بعدی توسط برهان صدیقین وجود خدا را ثابت کنیم. ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 94/2/23 ] [ 8:8 صبح ] [ مدیر وبلاگ ] [ نظرات () ]

جلسه 16 کارگروه توحید

تاریخ: 24/9/93

در این جلسه پس از خواندن دعای فرج و دعای مطالعه به مباحثه اثبات توحید از راه خلقت پرداختیم و پیرامون موضوع بقاء ماده و انرژی صحبت کردیم . مقرر شد که دعای ولد از کتاب صحیفه سجادیه و تفکرات توحیدی را تا چهل روز ادامه دهیم و نیز کتاب چهل حدیث امام خمینی (ره) را نیزمطالعه نمائیم.

همچنین طرح واره های غم و شادی خود را در تلگرام ثبت کنیم. و چهارشنبه ها صبح هر یک از اعضاء توحید مطالب مفید خود را در تلگرام ثبت کنند.


[ چهارشنبه 94/2/23 ] [ 8:7 صبح ] [ مدیر وبلاگ ] [ نظرات () ]

جلسه 15 کارگروه توحید

تاریخ : 17/9/93

بعد از خواندن دعای فرج و دعای مطالعه جلسه را آغازکردیم در این جلسه نیز به اثبات توحید از راه خلقت پرداختیم که عمده ی بحث پیرامون حرکت جوهری بود .

در این مباحثه فهمیدیم که حکیم معروف صدر المتالهین در عین اینکه قبول دارد که عالم از نظر زمان حدی ندارد نه در گذشته ونه در آینده ، معتقد است که چیزی نمی تواند در عالم زمان باشد و واقعا ثابت باشد ولو آن را به صورت ثابت ببینیم . ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 94/2/23 ] [ 8:6 صبح ] [ مدیر وبلاگ ] [ نظرات () ]

جلسه 12 کارگروه توحید

تاریخ :26/8/93

جلسه را با خواندن دعای فرج و صلوات برای سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان (عج)آغاز کردیم.

در ابتدا دعای مطالعه خوانده شد و سپس مباحثه کتاب توحید را انجام دادیم .هر یک از اعضای حاضر قسمتی از بخش دوم برهان هدایت را توضیح دادند و شبهه ها و سئوالات اعضا بر طرف شد.

از جمله اینکه وجود ابتکار در مخلوقات خداوند و ذی حیاتها خود دلیل بر اصل هدایت است.

 در ادامه چند نکته مهم از سخنرانی جلسه اول استاد اشترانی توسط یکی از اعضا بیان شد. 

مقرر گردید جلسه آینده بخش سوم برهان هدایت را به مباحثه بگذاریم.


[ چهارشنبه 94/2/23 ] [ 8:4 صبح ] [ مدیر وبلاگ ] [ نظرات () ]

جلسه 13 کار گروه توحید

تاریخ:3/9/93

جلسه را با خواندن دعای فرج و دعای مطالعه آغاز کردیم.

اعضا به مباحثه بخش سوم برهان هدایت پرداختند .

در این بخش شهید مطهری به اثبات توحید با بیان علم اشراق پرداختند و اعضا پس از مباحثه به این نتیجه رسیدند که مبدا و منشا تمام علومی که به بشر رسیده فقط و فقط تفکر استدلالی و تفکر تجربی نیست بلکه عامل الهام واشراق نیز در این علوم دخالت دارد .

در بحث روانشناسی شیوه های تربیت فرزند که باید منصفانه ، محترمانه و قاطعانه باشد که زیر مجموع خود مختاری کودک مطرح شد.


[ چهارشنبه 94/2/23 ] [ 8:4 صبح ] [ مدیر وبلاگ ] [ نظرات () ]

جلسه 14 کارگروه توحید

تاریخ : 10/9/93

جلسه با قرائت دعای فرج و صلوات جهت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) آغاز شد. بعد از خواندن دعای مطالعه اعضا در رابطه با اثبات توحید از راه خلقت به مباحثه پرداختند.

در این بحث اثبات شد که چون خداوند ((واجب الوجود بالذات)) است و واجب الوجود بذات، واجب من جمیع الجهات است یعنی تمام جهات او ،جهات وجوبی است و امکانی نیست پس این گونه نیست که عالم را یکدفعه خلق کرده باشد و عالم اول و آخری داشته باشد.به این معنی که ذات خداوند همه چیزش ضروری است از جمله افاضه و خلاقیتش .

پس نمی شود خداوند در ازل خالق نباشد و در لایزال یکمرتبه پس از اینکه خالق نبوده خالق شود.

چون سئوالات و شبهات در بحث خالقیت خداوند بسیار بود . مباحثه این بخش کامل نگردید. قرار شد در جلسه آینده علاوه بر مطالعه بخش دوم راه خلقت مباحثه بخش اول را نیز کامل کنیم.


[ چهارشنبه 94/2/23 ] [ 8:4 صبح ] [ مدیر وبلاگ ] [ نظرات () ]

جلسه 10 کارگروه توحید

تاریخ :7/8/93

جلسه توحید امروز با خواندن دعای فرج آغاز گردید.

در این جلسه ،اعضا بخش دوم برهان نظم از کتاب توحید را مباحثه کردند و قرار شد در جلسه آینده بخش برهان هدایت را همگی مطالعه نمایند و هر فرد قسمت مربوط به خود را ارائه دهد. مقرر شد در جلسه بعدی جهت جذاب تر شدن جلسه توحید هر یک از اعضا پیشنهادات خود را بیاورند. و قرار شد که مباحثه کتاب را به طور جدی پیگیری کنیم . ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 94/2/23 ] [ 8:3 صبح ] [ مدیر وبلاگ ] [ نظرات () ]

                                                         بسمه تعالی

فرم صورت جلسه کارگروه توحید

تاریخ /  6 /20 1393

         

شماره جلسه  :8 

مصوبات و گزارش جلسه :جلسه با نام خدا و صلوات بر محمد وآل محمد  آغاز شد.

در ابتدا بخشی از کتاب توحید مباحثه شد که در این بین سئوالات ونظرات زیادی بیان شد که در ذیل به آن اشاره می کنیم .

در ادامه شعر خانم قمشه ای خوانده شد که نظرات در زیر آورده شده است .

سپس بخشی از مطالب روانشناسی رشد بیان شد. ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 94/2/23 ] [ 8:2 صبح ] [ مدیر وبلاگ ] [ نظرات () ]

                                                         بسمه تعالی

فرم صورت جلسه کارگروه توحید

  

          

تاریخ :   2 /  5 / 93   13

شماره جلسه  :5

                                     

مصوبات و گزارش جلسه:جلسه با نام خداوند متعال آغاز شد.

به دلیل اینکه همه اعضا نتوانسته بودند کتاب توحید شهید مطهری را تهیه نمایند مباحثه معرفتی به جلسه بعد موکول شد.

داستان (دانه سیب) و داستانی دیگرتوسط دو نفر از اعضا خوانده شد و بقیه نظرات خود را بیان کردند که درذیل به آن اشاره می کنیم:

یکی از اعضا از مبحث روانشناسی رشد مطالبی در مورد تکامل زبان بیان نمودند که قرار شد در جلسات بعدی نیز ادامه داشته باشد. ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 94/2/23 ] [ 8:1 صبح ] [ مدیر وبلاگ ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

همه اعضای مزرعه ایمانی وعلمی بایستی به تعمیق اعتقادات خود بپردازند و سیر مطالعاتی عمومی همه اعضا باید در بردارنده مطالعات معرفتی باشد. بر همین اساس هر چند خانواده با یکدیگر در طی جلسات هفتگی که با هم دارند قسمتی از معارف را مورد مطالعه و بحث و بررسی قرار داده و همان محتوا را درقالب‌های کودکانه اعم از قصه، بازی و... ریخته و با ارائه صورتجلسات هفتگی در وبلاگ دست آوردهای خود را در اختیار سایر اعضا قرار می‌دهند. پیشنهاد ایشان در زمینه سیر مطالعات معرفتی عمومی همه اعضای مزرعه ایمانی و علمی نیز، ذیل عنوان "سیر مطالعات اعضا" در موضوعات وبلاگ درج شده است. درکنار این سیر مطالعاتی برنامه علمی معارفی ایشان در جلسات هم اندیشی ماهیانه می‌باشد که به بیان نکاتی معارفی و روش تبدیل آن برای نوجوان و کودک می‌پردازند. 2. دومین محور مزرعه، که باز شامل عموم است مطالعه کتب روانشناسی اعم از روانشناسی رشد، روانشناسی اجتماعی، روانشناسی شخصیت و بهداشت روانی با تکیه بر منابع اسلامی است چرا که علم روان شناسی از روش‌های تبدیل محتوای معارف کسب شده بوده و همچنین با توجه به تمرکز این گروه بر روی تربیت توحیدی کودک، اگر قرار باشد تمام دست آوردهایمان را به کودک منتقل کنیم گریزی نیست از اینکه به ابزار شناخت روان او بر اساس سن، جنس و شخصیتش تجهیز شویم. 3. سومین محور مزرعه، تسلط به زبان ارتباط با کودک و در واقع فراگیری شیوه انتقال محتوای معارفی به کودک است که در این میان قصه‌گویی و قصه نویسی نقش بسیار مهمی را بر عهده داشته و شرکت در کارگاه قصه نویسی حضوری یا آنلاین و دست به قلم شدن برای نوشتن قصه‌های کودکانه از ابتدای امر، از فعالیتهای گروه بوده است. • لازم به ذکر است که امر تربیت مقوله وسیعی است و بر ما لازم است که به همه جنبه‌های تربیت کودک اعم از تربیت اخلاقی، تربیت هیجانی، مهارت‌ها، انس با قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) و ... به عنوان قسمتی از روند تربیت کودکان توجه ویژه داشته و عنایت به بخشی ما را به غفلت در بخشی دیگر دچار نکند پس تمام این موارد نیز در دستور کار مزرعه ایمانی و علمی جهت پرداختن به آن قرار دارد که هر چند وقت یکبار، فعالیت علمی و عملی بر روی یک یا چند اصل به عنوان چشم انداز آن مقطع، مورد توجه قرار می گیرد."
لینک های مفید
صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 8
بازدید دیروز: 58
کل بازدیدها: 325367