سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 
قالب وبلاگ
لینک های مفید


با سلام

و آرزوی قبولی طاعات دوستان عزیز و دغدغه مند در زمینه تربیت فرزند

در جهت آشنایی با علوم روانشناسی کاربردی و اسلامی و به کار بستن آنها در مسئله تربیت فرزند، معاونت طرح و برنامه ریزی در نظر دارد کارگاه های روانشناسی رشد، اجتماعی، شخصیت و ... با حضور اساتید متخصص در زمینه روانشناسی اسلامی برگزار نماید. جهت تعیین محل برگزاری کارگاه ها که در شهر اصفهان یا قم باشد، به نظرات اعضای محترم نیاز داریم. لطفا نظر خود را (در صورت امکان همراه با ذکر دلیل) در این زمینه در قسمت نظرات اعلام بفرمایید تا با توجه به نظرات اعضا هر چه سریع تر اقدامات بعدی انجام گیرد. هر کدام از مکان ها انتخاب شود تلاش می شود زمان برگزاری جلسات به گونه ای برنامه ریزی شود که حداکثر اعضا امکان شرکت در کارگاه را داشته باشند.

 


[ سه شنبه 93/4/31 ] [ 1:33 عصر ] [ مدیر وبلاگ ] [ نظرات () ]

بسم الله الرحمن الرحیم

پایه اصلاح نفس ، مبارزه با هوای نفس است و پدر و مادری که این را در عمل و رفتار خودشان به بچه یاد ندهند و در خانواده این تجربه را به بچه ندهند، نباید انتظار داشته باشند که فرزندشان اصلاح شود و خوب بار بیاید.

پدر و مادری که وقتی عصبانی شوند هر چه دلشان بخواهد به زبان می‌آورند، طبیعتاً بچه آنها هم هرکاری دلش بخواهد، انجام خواهد داد! بچه باید در رفتار پدر و مادرش ببیند که بارها عصبانی شده‌اند، ولی چیزی نگفته و فقط لبخند زده‌اند. اگر بچه این را بییند، می‌فهمد که خیلی جاها باید علی‌رغم هوای نفسش رفتار کند و پا روی نفسش بگذارد.

اگر پدر و مادر، موقعی که عصبانی هستند بچه خود را تنبیه کنند، و موقعی که خوشحال و سرحال هستند بچه را تشویق کنند، این بچه تربیت نمی‌شود بلکه بی‌تربیت خواهد شد! چون بچه پیش خود می‌گوید: «ملاک تشویق و تنبیه، رفتار درست و غلط من نیست، بلکه ملاکش حال خوب و بد پدر و مادر من است! آنها هروقت سرحال باشند می‌بخشند و هروقت عصبانی باشند نمی‌بخشند و مجازات می‌کنند» وقتی رفتار پدر و مادر باعث شود که بچه‌ این‌طور نتیجه‌گیری کند، طبیعی است که این بچه هم طبق هوای نفسش عمل کند.


[ دوشنبه 93/4/30 ] [ 7:8 عصر ] [ مدیر وبلاگ ] [ نظرات () ]

 

  " لازم به ذکر است، اساسنامه مزرعه ایمانی و علمی و آیین نامه ی هر کارگروه، هر چند وقت یکبار بر اساس شرایط موجود و چشم انداز آینده به روز رسانی می شود. "

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

اساسنامه مزرعه بزرگ ایمانیه و علمیه

 

اهداف :

هدف نهایی :
داشتن خانواده ای مورد پسند امام عصر – عجل الله تعالی فرجه الشریف- ، به عنوان فردی از جامعه اسلامی و قسمتی از ساختار تمدن اسلامی و پرورش کودک سالم متعادل موحد مورد رضایت امام عصر علیه السلام
ادامه مطلب...

[ جمعه 93/4/27 ] [ 8:27 عصر ] [ ] [ نظرات () ]

                                        بسمه تعالی

قابل توجه اعضای حلقه :

لطفا سوال و جواب های اعتقادی که بین خود و کودکتان صورت می گیرد را ضبط

نموده و سپس بطور دقیق پیاده نمایید و به سرگروه خود تحویل دهید . ان شالله

مکالمات شما و فرزندانتان در وبلاگ نمایش داده خواهد شد و استاد اشترانی

ذیل همان مطلب ، نکات و نظرشان را بیان خواهند کرد.


[ پنج شنبه 93/4/26 ] [ 1:17 عصر ] [ مدیر وبلاگ ] [ نظرات () ]

دوستان!

در جستجوی خدا میرویم، دستی در دست هم و دستی در دست کودکانمان.

میرویم تا این بار نیز در جبهه فرهنگ نشان دهیم کسی یارای مقابله با ما را ندارد. می رویم تا با پیروزی در این جنگ نرم کودکانمان را رکاب داران حضرتش تربیت نموده باشیم. و میدانیم که حضور در این عرصه توفیقی است بس بزرگ، چرا که از نائب حضرت  ولی عصر (عج الله تعالی فرجه الشریف) شنیده ایم که فرمود:

ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 93/4/26 ] [ 10:49 صبح ] [ ] [ نظرات () ]

بسمه تعالی

در اندیشه تربیت و در تلاش برای تزکیه نفس خود بودیم، از عزیزی شنیدم که میگفت: کودکان هستند که ما را تربیت میکنند و شاید راه رسیدن ما به سرمنزل مقصود از کودک پروریمان بگذرد.

...از وقتی بذرهای مزرعهی همدلیمان به جوانه نشست و خداوند بر ما منت نهاده خانهمان را با نور نوگلانی از بوستان امیرالمومنین (ع) منور نمود، بارها و بارها بر صحت حرف آن عزیز صحه گذاشته و شیرینی این نوع تربیت نفس را چشیدهام. شاید همهی کسانی که کودکانی در دامان خود میپرورانند با ما همعقیده باشند که چقدر این فرشتگان کوچک راههای آسمان را برای ما گشودهاند. از دویدنهای صبح تا شب و بیدارماندنهای شب تا به صبحمان گرفته که چطور عروجمان داده است تا... ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 93/4/26 ] [ 10:47 صبح ] [ ] [ نظرات () ]

بسمه تعالی

نظر نایب امام عصر (عج) در رابطه با کار برای کودک


جمله‌ای راجع به مسئله کودکان و نوجوانان عرض کنم: حقیقتاً باید بگویم که

اگر مسئولان امور فرهنگی کشور بخواهند مسئله کودک و نوجوان را آن‌چنان

که هست، مورد اهتمام قرار دهند، من خیال می‌کنم خیلی از آنهایی که

مسئولند، از ساعات خوابشان هم خواهند زد تا به این مسئله بپردازند.

امروز قضیه تربیت کودک و نوجوان، با گذشته‌های دور ـ حتی با گذشته‌های

نه چندان دور، مثلاً با بیست سال پیش ـ خیلی تفاوت کرده است.

ما می‌خواهیم از این نسلی که امروز مثل ماده خامی و مثل ذخیره‌ای در

اختیار یکایک ماست، چه ساخته شود؟ ادامه مطلب...

[ دوشنبه 93/4/23 ] [ 7:15 عصر ] [ مدیر وبلاگ ] [ نظرات () ]

بسمه تعالی

سر گروههای گرامی کارگروه ها و معاونت ها :

لطفا جهت تسریع در روند ارزیابی , فرم صورت جلسات مربوطه را از لینک زیر دریافت

نموده و در اسرع وقت ( حداکثر یک هفته بعد از تشکیل جلسه ) آن را تکمیل نمایید و به آدرس ایمیل

زیر ارسال نمایید .

 313forms@gmail.com

دریافت فرم صورت جلسه

 

لازم به ذکر است همانطور که در اساسنامه مزرعه ایمانی و علمی آمده است,

کارگروه های معارفی باید هفته ای یک بار تشکیل جلسه دهند و مهلت تحویل  

صورت جلسات آن , حداکثر تا یک هفته بعد از تشکیل جلسه می باشد .

 


[ سه شنبه 93/4/17 ] [ 11:31 عصر ] [ مدیر وبلاگ ] [ نظرات () ]

تجملات و اسراف

اگر در جامعه قناعت وجود داشته باشد، زیاده روی و اسراف و ریخت و پاش نباشد، اگر حرص و افزون طلبی در امور مادی نباشد، این جامعه به بهشت و گلستان تبدیل می شود.

امام بزرگوار ما خودش مظهر همین معنا بود؛ آدمی بود که تعیّنات دنیوی، حقیقتاً برایش ارزش نداشت. آدم این را در آن مرد معنوی و بزرگوار می دید که تعیّنات، تعلّقات و تکلّفات دنیوی، اصلاً برای خودش ارزش نداشت!

این جانب از این که کسانی می کوشند تا در میان مردم ما رسم تجمل گرایی و اسراف و ولخرجی را شایع کنند، شدیداً نگران و متأسفم؛ و از این که مردم فداکار و انقلابی ایران در امور شخصی به مصرف گرایی سوق داده شوند و قناعت انقلابی را از یاد ببرند، به خدا پناه می برم.

با تجملات زیادی، جامعه زیان می کند.

تجملات برای یک جامعه، مضر و بد است. ... باید بنا را بر سادگی گذاشت.

عزیزان من، یکی از شعارهای ما قبل از پیروزی انقلاب ... «ساده زیستی» بود؛ زندگی ساده و کمتر بهره بردن از جلوه های دنیا! بعد که انقلاب، پیروز شد، سعی کردیم باز هم همین روش، همین شعار و همین مبنا را دنبال کنیم.


[ دوشنبه 93/4/16 ] [ 5:10 عصر ] [ مدیر وبلاگ ] [ نظرات () ]

ازدواج

بعضیها هم ازدواج را که یک امر عاطفی و انسانی و وجدانی است، به صحنه ی تفاخر تبدیل می کنند.

بنای کار ازدواج، بر سازش دختر و پسر است

در ازدواج، اصل قضیه یک امر انسانی است؛ نه یک امر مادّی. اسلام مهریه را قرار داده است؛ اما مهریه این را به صورت یک معامله ی دادوستدی نمی کند.

در کار ازدواج و این مراسم، ... به نظر اسلام آن چیزی که اصل و محور است، تشکیل کانون خانوادگی است.

ما در این زمینه ها - هم در مورد ازدواج جوانان، و هم در مورد لوازمی که ازدواج دارد - سفارشهای زیادی هم به مسئولان دولتی کرده ایم. ... امیدواریم که این مقدمات فراهم بشود و ان شاءاللَّه مشکل ازدواج به شکلی حل گردد.


[ دوشنبه 93/4/16 ] [ 5:10 عصر ] [ مدیر وبلاگ ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

همه اعضای مزرعه ایمانی وعلمی بایستی به تعمیق اعتقادات خود بپردازند و سیر مطالعاتی عمومی همه اعضا باید در بردارنده مطالعات معرفتی باشد. بر همین اساس هر چند خانواده با یکدیگر در طی جلسات هفتگی که با هم دارند قسمتی از معارف را مورد مطالعه و بحث و بررسی قرار داده و همان محتوا را درقالب‌های کودکانه اعم از قصه، بازی و... ریخته و با ارائه صورتجلسات هفتگی در وبلاگ دست آوردهای خود را در اختیار سایر اعضا قرار می‌دهند. پیشنهاد ایشان در زمینه سیر مطالعات معرفتی عمومی همه اعضای مزرعه ایمانی و علمی نیز، ذیل عنوان "سیر مطالعات اعضا" در موضوعات وبلاگ درج شده است. درکنار این سیر مطالعاتی برنامه علمی معارفی ایشان در جلسات هم اندیشی ماهیانه می‌باشد که به بیان نکاتی معارفی و روش تبدیل آن برای نوجوان و کودک می‌پردازند. 2. دومین محور مزرعه، که باز شامل عموم است مطالعه کتب روانشناسی اعم از روانشناسی رشد، روانشناسی اجتماعی، روانشناسی شخصیت و بهداشت روانی با تکیه بر منابع اسلامی است چرا که علم روان شناسی از روش‌های تبدیل محتوای معارف کسب شده بوده و همچنین با توجه به تمرکز این گروه بر روی تربیت توحیدی کودک، اگر قرار باشد تمام دست آوردهایمان را به کودک منتقل کنیم گریزی نیست از اینکه به ابزار شناخت روان او بر اساس سن، جنس و شخصیتش تجهیز شویم. 3. سومین محور مزرعه، تسلط به زبان ارتباط با کودک و در واقع فراگیری شیوه انتقال محتوای معارفی به کودک است که در این میان قصه‌گویی و قصه نویسی نقش بسیار مهمی را بر عهده داشته و شرکت در کارگاه قصه نویسی حضوری یا آنلاین و دست به قلم شدن برای نوشتن قصه‌های کودکانه از ابتدای امر، از فعالیتهای گروه بوده است. • لازم به ذکر است که امر تربیت مقوله وسیعی است و بر ما لازم است که به همه جنبه‌های تربیت کودک اعم از تربیت اخلاقی، تربیت هیجانی، مهارت‌ها، انس با قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) و ... به عنوان قسمتی از روند تربیت کودکان توجه ویژه داشته و عنایت به بخشی ما را به غفلت در بخشی دیگر دچار نکند پس تمام این موارد نیز در دستور کار مزرعه ایمانی و علمی جهت پرداختن به آن قرار دارد که هر چند وقت یکبار، فعالیت علمی و عملی بر روی یک یا چند اصل به عنوان چشم انداز آن مقطع، مورد توجه قرار می گیرد."
لینک های مفید
صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 5
بازدید دیروز: 33
کل بازدیدها: 324070