سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 
قالب وبلاگ
لینک های مفید

باسمه تعالی

1-معرفی کتاب شرح چهل حدیث امام خمینی رحمه الله:

 

 

 

 

اربعین امام

ادامه مطلب...

[ شنبه 94/3/30 ] [ 7:32 عصر ] [ مدیر وبلاگ ] [ نظرات () ]

باسمه تعالی

3-معرفی کتاب انگیزش و هیجان:


کتاب انگیزش و هیجان


ادامه مطلب...

[ شنبه 94/3/30 ] [ 7:29 عصر ] [ مدیر وبلاگ ] [ نظرات () ]

باسمه تعالی

2- معرفی کتاب روانشناسی رشد:


کتاب روانشناسی رشد

ادامه مطلب...

[ شنبه 94/3/30 ] [ 7:26 عصر ] [ مدیر وبلاگ ] [ نظرات () ]

بسم الله الرحمن الرحیم

جلسه 11

تاریخ جلسه: 11/12/1393

محتوای جلسه:

در ادامه بحث شیطان در صحیفه سجادیه و به عنوان جمع‌بندی آن بحث عنوان شد: در مقابل مکر شیطان حواسمان باید فقط به خدا باشد. تنها راه دورکردن شیطان برقرار کردن رابطه با خدا و تذکر و حفظ این رابطه است.

ادامه مطلب...

[ جمعه 94/3/29 ] [ 5:7 عصر ] [ کارگروه معارف صحیفه سجادیه ] [ نظرات () ]

بسم الله الرحمن الرحیم

جلسه 10

تاریخ جلسه : 1393/11/5

مکان جلسه : حکمتسرا - باحضور استاد دوستانی

موضوع جلسه: امیری فرزند در هفت سال اول

گزارش و محتوای جلسه: 

استاد جلسه را این گونه آغاز کردند: اگر یک‌بار سوره توحید را بخوانید و سه بار صلوات بفرستید و سپس قرآن را باز کنید، آیاتی که می‌آید گویی همین الان بر شما نازل شده و خدا دارد با شما حرف می زند. با این توضیح قرآن را باز کردند و آیه 52 سوره طه آمد که می‌فرماید: "موسی گفت: علم و دانش به آنان  در کتابی نزد پروردگار من است که پروردگارم نه اشتباه می کند و  نه از یاد می برد." و این در جواب فرعون بود که وقتی پرسید رب تو کیست و موسی فرمود رب من آن است که همه چیز را خلق کرد و سپس هدایت نمود، گفت پس امت‌های پیشین وضعشان چگونه است؟ استاد فرمودند که نکته این آیه برای جمع حاضر به نظر بنده این است که ما نباید دغدغه‌مان در مورد فرزندانمان این باشد که آیا چه کسی به دادشان میرسد و عاقبتشان چه می‌شود؟ بلکه درحدی دغدغه داشته باشیم و مواظب باشیم که وظیفه‌مان را در قبالشان بفهمیم و انجام دهیم. ما اغلب دغدغه نتیجه را داریم تا دغدغه انجام وظیفه خودمان را! در حالیکه خدا در این آیه از زبان موسی خطاب به فرعون صریحاً به ما می‌گوید که اینکه بقیه مخلوقات خدا چطور هدایت می‌شوند دخالتش به شما نیامده، علمش نزد خداست و خدا هیچکس را فراموش یا گم نمی‌کند و همه را به نوعی هدایت می‌کند.

ادامه مطلب...

[ جمعه 94/3/29 ] [ 9:26 صبح ] [ کارگروه معارف صحیفه سجادیه ] [ نظرات () ]

باسمه تعالی 

1
2
[ چهارشنبه 94/3/27 ] [ 3:37 عصر ] [ کارگروه هنری ] [ نظرات () ]

بسمه تعالی

کارگروه نبوت 29/1/1394

*نصاری در برهان و حجت با مسلمانان نمی توانند مقابله کنند مگر آنکه شبهات میان آنها می اندازند و آنها را به بی دینی و الحاد می کشانند تا تعصب اسلامی ضعیف شود و دولت عثمانی را با همین تدبیر برانداختند. در ترکستان و اسپانیا هم مسلمانان را از مساجد راندند و از خوندن کتب دینی بازداشتند و مسافرت به مکه و اماکن متبرکه را منع کردند. پس مسلمانان باید از مردم بی دین و لاابالی پرهیز کنند و به آنها بدگمان باشند.

 

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 94/3/25 ] [ 12:50 عصر ] [ کارگروه نبوت عامه ] [ نظرات () ]

بسمه تعالی

صورت جلسه کارگاه نبوت مورخ 16/12/1393 

بخش پایانی کتاب نبوت استاد مطهری

*سبک قرآن یک سبک متفاوت است. آیا کسی که شاگرد یک مکتب هست نباید به مرور به سبک همان مکتب سخن بگوید؟ پس چرا بیانات ائمه علیهم السلام این قدر از بیان قرآن متفاوت است؟ خوب این از جهت اعجاز قرآن است.

*قرآن تنها با لفظ خویش قدرت القاء دارد حتی برای کسانی که از نظر معلومات قرآنی در سطح پایینی هستند، لذاست که قدرت نفوذ اسلام اساساً از قرآن بوده وهست.

 

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 94/3/25 ] [ 12:48 عصر ] [ کارگروه نبوت عامه ] [ نظرات () ]

بسمه تعالی

صور تجلسه کارگروه نبوت آبان 93

آیات و بینات بیان شده در قرآن برای پیامبران در اصطلاح معجزه نامیده می شود. سه نظریه کلی درباره معجزه:  

 1. می خواهد طوری معجزه را توجیه و تاویل کند که این امر کاملاً صورت عادی به خودش بگیرد. در این نظریه معجزه اصلاً چیز خارق العاده ای نیست که در واقع مساوی است با انکار آنچه در قرآن آمده و کاملاً مردود است اما دو نظریه دیگر هر دو در اسلام سابقه دارد.                                                                

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 94/3/25 ] [ 12:37 عصر ] [ کارگروه نبوت عامه ] [ نظرات () ]

بسمه تعالی

کارگروه نبوت مهر 93

مباحثه بخش وحی از کتاب نبوت شهید مطهری:

o        برای فهم حقیقت وحی، باید به موارد استعمالش در قرآن رجوع کنیم. چون وحی از مقولاتی است که در عرف عام وجود نداشته؛ بنابراین معنای لفظی آن معنایی است نزدیک به وحی نه دقیقاً خود وحی که ما در بحث نبوت مدنظر داریم.

 

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 94/3/25 ] [ 11:38 صبح ] [ کارگروه نبوت عامه ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

همه اعضای مزرعه ایمانی وعلمی بایستی به تعمیق اعتقادات خود بپردازند و سیر مطالعاتی عمومی همه اعضا باید در بردارنده مطالعات معرفتی باشد. بر همین اساس هر چند خانواده با یکدیگر در طی جلسات هفتگی که با هم دارند قسمتی از معارف را مورد مطالعه و بحث و بررسی قرار داده و همان محتوا را درقالب‌های کودکانه اعم از قصه، بازی و... ریخته و با ارائه صورتجلسات هفتگی در وبلاگ دست آوردهای خود را در اختیار سایر اعضا قرار می‌دهند. پیشنهاد ایشان در زمینه سیر مطالعات معرفتی عمومی همه اعضای مزرعه ایمانی و علمی نیز، ذیل عنوان "سیر مطالعات اعضا" در موضوعات وبلاگ درج شده است. درکنار این سیر مطالعاتی برنامه علمی معارفی ایشان در جلسات هم اندیشی ماهیانه می‌باشد که به بیان نکاتی معارفی و روش تبدیل آن برای نوجوان و کودک می‌پردازند. 2. دومین محور مزرعه، که باز شامل عموم است مطالعه کتب روانشناسی اعم از روانشناسی رشد، روانشناسی اجتماعی، روانشناسی شخصیت و بهداشت روانی با تکیه بر منابع اسلامی است چرا که علم روان شناسی از روش‌های تبدیل محتوای معارف کسب شده بوده و همچنین با توجه به تمرکز این گروه بر روی تربیت توحیدی کودک، اگر قرار باشد تمام دست آوردهایمان را به کودک منتقل کنیم گریزی نیست از اینکه به ابزار شناخت روان او بر اساس سن، جنس و شخصیتش تجهیز شویم. 3. سومین محور مزرعه، تسلط به زبان ارتباط با کودک و در واقع فراگیری شیوه انتقال محتوای معارفی به کودک است که در این میان قصه‌گویی و قصه نویسی نقش بسیار مهمی را بر عهده داشته و شرکت در کارگاه قصه نویسی حضوری یا آنلاین و دست به قلم شدن برای نوشتن قصه‌های کودکانه از ابتدای امر، از فعالیتهای گروه بوده است. • لازم به ذکر است که امر تربیت مقوله وسیعی است و بر ما لازم است که به همه جنبه‌های تربیت کودک اعم از تربیت اخلاقی، تربیت هیجانی، مهارت‌ها، انس با قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) و ... به عنوان قسمتی از روند تربیت کودکان توجه ویژه داشته و عنایت به بخشی ما را به غفلت در بخشی دیگر دچار نکند پس تمام این موارد نیز در دستور کار مزرعه ایمانی و علمی جهت پرداختن به آن قرار دارد که هر چند وقت یکبار، فعالیت علمی و عملی بر روی یک یا چند اصل به عنوان چشم انداز آن مقطع، مورد توجه قرار می گیرد."
لینک های مفید
صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 38
بازدید دیروز: 47
کل بازدیدها: 325339