سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 
قالب وبلاگ
لینک های مفید
[ دوشنبه 94/5/26 ] [ 12:23 عصر ] [ کارگروه هنری ] [ نظرات () ]

قصه شماره 5

مامان قدا و جوجه ها


زیر درخت انگور خانه مامان بزرگ مشغول بازی بودم. از دیروز که مامان بزرگ گفته بود: فردا جوجه ها از تخم بیرون می آیند به خانه او آمدم تا وقتی جوجه ها به دنیا می آیند این جا باشم. همانطور که بازی می کردم هر دفعه به قفس کنار حیاط سرک می کشیدم تا ببینم چه خبر است. بقیه هم مثل من می دانند که امروز روز دنیا آمدن جوجه هاست و همه منتظر هستند. ماهی طلایی هر بار از حوض بیرون می پرد و نگاهی به این طرف و آن طرف می اندازد و از خانم قدا می پرسد: خبری نشد؟ و دوباره در آبّ شیرجه میزند. خانم قدا هم می خندد و می گوید: هنوز نه. خبرت می کنم.
درخت انگور هم حسابی حوصله اش سر رفته و من سرش را با بازی گرم کرده ام. او برگ های خشکش را یکی یکی پرتاب می کند و من با دو پا روی آنها می پرم و با صدای خش خشش هر دو ذوق می کنیم و می خندیم. گربه چاق سیاه هم از دیشب تا حالا مدام از لب دیوار می رود و می آید. به درخت انگور گفتم: معلوم هست این گربه چه نقشه ای در سر دارد؟ از وقتی من به حیاط آمده ام چندین بار از لب دیوار رد شده است. درخت انگور گفت: خوب گفتی پویا جان. اتفاقا باید حواسمان حسابی به این گربه باشد. گفتم: چرا؟ گفت: از درخت های همسایه شنیده ام که تا حالا چند جوجه گنجشک و کبوتر را خورده است. گفتم: هیس! یواش تر. اگر خانم قدا بشنود ناراحت می شود.

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 94/5/26 ] [ 12:0 عصر ] [ مدیر کارگاه قصه نویسی معارفی ] [ نظرات () ]

قصه شماره 4

"زنبورکوچولو"

 

وقتی پلک از رو پلک برداشتم مشهدی حسن را دیدم که آماده کار در مزرعه بود. چند روزی است مشهدی از صبح زود تا غروب مشغول درو کردن گندمها است. گندمها کم کم به شکل یک خرمن بزرگ درآمده اند و آماده بردن هستند. همین طور مشغول تماشای مزرعه بودم که نگاهم به جوی کنار پاهایم افتاد. جوی خشک شده بود. آخه چندروزی بود کشاورز بخاطر چیدن گندمها آنها را آبیاری نکرده بود و من هم که کنار جوی بودم آب نخورده بودم. با اینکه هنوز خیلی تشنه ام نشده بود نگران شدم نکند تشنه بمانم و برگ های من که تازه سبز و باطراوت شده پژمرده شوند.

توی این فکر بودم که وزوز زنبورک من را متوجه خودش کرد. زنبور کوچولو ازکندوش بیرون آمد و سراغ خرمن رفت. زنبورک بعد از اینکه گندمی به دهان گرفت وزوز کنان به سمت درخت روبرو پرواز کرد. چیزی نگذشته بود که زنبورک دوباره آمد و گندمی از کنار خرمن برداشت و باز به طرف درخت رفت. من که کنجکاو شده بودم زنبورک گندمها را کجا می برد، شاخه هایم را بیشتر کشیدم و به زنبورک خیره شدم.

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 94/5/26 ] [ 11:0 صبح ] [ مدیر کارگاه قصه نویسی معارفی ] [ نظرات () ]

باسمه تعالی

 

صورتجلسه کارگروه عترت مورخ 94/5/21                               حاضرین:زمانی.حیدری.شغایی. صمدی.ملایی                مکان:منزل خانم صمدی           

جلسه این هفته کارگروه عترت با قرایت حدیث شریف کساءجهت بهبود حال یکی از بستگان اعضا آغاز شد.

این جلسه به مباحثه صفحات 213 تا 223 کتاب روانشناسی رشد اختصاص یافت.در این جلسه نگرانی یکی از مادران به دلیل لکنت زبانی که اخیرا برای پسر کوچکش ایجاد شده تا حدی مرتفع شد چرا که مکث بین کلمات از ویژگیهای فرزندان و بالاخص پسر بچه های 2 تا5 سال به شمار آمده است.

در ادامه جلسه تک قصه ای از فصل اول کتاب منتهی الامال که توسط یکی از اعضا تهیه شده بود نقد و بررسی شد که انشاءلله به زودی ارسال  خواهد شد.

 


[ چهارشنبه 94/5/21 ] [ 10:0 صبح ] [ کارگروه عترت ] [ نظرات () ]

بسمه تعالی

فرم صورت جلسه کارگروه ها

                                                                                                             

نام کارگروه :  عترت            تاریخ:    12/3/94

مطلب مورد بحث:(منبع بحث،تعداد صفحات):منتهی الآمال-قصه اول

خلاصه مباحثه علمی:

باسمه تعالی

جلسه این هفته کارگروه عترت با قرایت دعای سلامتی امام زمان عجل الله تعالی آغاز شد. این جلسه نیز 2 قصه از تک قصه های فصل اول کتاب شریف منتهی الآمال به نقد گذاشته و اصلاح کلی این قصه صورت گرفت .

پس از آن نکات کلیدی و اساسی ذکر گردید که به قسمتی از متن جلسه اول هم اندیشی اشاره خواهد شد.

ادامه مطلب...

[ شنبه 94/5/17 ] [ 9:59 صبح ] [ کارگروه عترت ] [ نظرات () ]

بسمه تعالی

فرم صورت جلسه کارگروه ها


نام کارگروه :  عترت            تاریخ:    12/3/94


خلاصه مباحثه علمی:

باسمه تعالی

بعد از سلام و آرزوی قبولی طاعات شما دوستان عزیز خلاصه ای از نکات  کاربردی این جلسه عترتیها خدمتتان ارائه میگردد:

پیشنهاد مدیریت محترم عترت برای همه اعضای مزرعه  بالاخص اعضای عترت اطلاع رسانی به شکل زنجیره ای است به این ترتیب که مدیر محترم اخبار مربوطه رابه اولین زنجیر ه با پیامک یا تلفن خبر رسانی میکند و زنجیره اول به زنجیره دوم و...

ادامه مطلب...

[ شنبه 94/5/17 ] [ 9:41 صبح ] [ کارگروه عترت ] [ نظرات () ]

بسمه تعالی

فرم صورت جلسه کارگروه ها

                                                                                                             

نام کارگروه :  عترت            تاریخ:    4/5/94

مطلب مورد بحث:(منبع بحث،تعداد صفحات):منتهی الآمال-قصه اول

خلاصه مباحثه علمی:

جلسه این هفته کارگروه عترت با قرائت دعای سلامتی امام زمان عجل الله تعالی آغاز شد. این جلسه نیز مانند 2 جلسه گذشته به نقد و بررسی تک قصه رسول اکرم صلی الله علیه و آله اختصاص یافت.

ابتدا همه اعضا قصه های تصحیح شده خود را خوانده و مجددا نسبت به هر یک از آنها انتقادات و پیشنهاداتی از جانب سایر اعضا اعمال شد.

ادامه مطلب...

[ شنبه 94/5/17 ] [ 9:32 صبح ] [ کارگروه عترت ] [ نظرات () ]

صورتجلسه کارگروه نبوت

1394/5/11

کتاب راه سعادت علامه شعرانی

صفحات 269-284

تعداد اعضاء حاضر: 8 نفر

خلاصه مباحث علمی:

نصاری اعتراض کرده اند که احادیث مسلمانان اعتبار ندارد برای آن که اهل سنت احادیثی نقل می کنند که شیعیان نمی پذیرند و بالعکس و دیگر اینکه احادیث بسیار برخلاف قرآن و بر خلاف یکدیگر است و گاهی بر خلاف عقل است.

این اعتراضات در صورتی وارد است که ما بخواهیم به همه احادیث عمل کنیم وانگهی این مسیحی، مسلمانان را قیاس به روش خود کرده است چرا که در مسیحیت سند و رجال وجود ندارد و اساساً فرقی میان حدیث ضعیف و قوی نیست. اینگونه است که راه تحقیق بر مسلمانان باز و بر یهود و نصاری بسته است.

شبهه می کنند که چون بعض قسمتهای قرآن با تورات و انجیل مخالف است دلیل بر عدم حقانیت قرآن است و جواب اینکه قرآن از جانب خداست و خدا حق را می دانست و آشکار فرمود، اما تورات و انجیل آمیخته است و غلط های بسیار دارد . مثلا وقتی موسی به خواهش قوم از خدا خواست "ارنی" خود را به من بنما در قرآن فرمود:" لن ترانی" هرگز مرا نمیبینی و در تورت گوید: مرا از قفا بین که رویم دیدنی نیست!!!

 و از این دست فراوان است.

برای اطلاع بیشتر به کتاب راه سعادت علامه شعرانی مراجعه شود.


[ شنبه 94/5/17 ] [ 8:19 صبح ] [ کارگروه نبوت عامه ] [ نظرات () ]
[ جمعه 94/5/16 ] [ 11:15 عصر ] [ کارگروه هنری ] [ نظرات () ]
[ جمعه 94/5/16 ] [ 11:2 عصر ] [ کارگروه هنری ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

همه اعضای مزرعه ایمانی وعلمی بایستی به تعمیق اعتقادات خود بپردازند و سیر مطالعاتی عمومی همه اعضا باید در بردارنده مطالعات معرفتی باشد. بر همین اساس هر چند خانواده با یکدیگر در طی جلسات هفتگی که با هم دارند قسمتی از معارف را مورد مطالعه و بحث و بررسی قرار داده و همان محتوا را درقالب‌های کودکانه اعم از قصه، بازی و... ریخته و با ارائه صورتجلسات هفتگی در وبلاگ دست آوردهای خود را در اختیار سایر اعضا قرار می‌دهند. پیشنهاد ایشان در زمینه سیر مطالعات معرفتی عمومی همه اعضای مزرعه ایمانی و علمی نیز، ذیل عنوان "سیر مطالعات اعضا" در موضوعات وبلاگ درج شده است. درکنار این سیر مطالعاتی برنامه علمی معارفی ایشان در جلسات هم اندیشی ماهیانه می‌باشد که به بیان نکاتی معارفی و روش تبدیل آن برای نوجوان و کودک می‌پردازند. 2. دومین محور مزرعه، که باز شامل عموم است مطالعه کتب روانشناسی اعم از روانشناسی رشد، روانشناسی اجتماعی، روانشناسی شخصیت و بهداشت روانی با تکیه بر منابع اسلامی است چرا که علم روان شناسی از روش‌های تبدیل محتوای معارف کسب شده بوده و همچنین با توجه به تمرکز این گروه بر روی تربیت توحیدی کودک، اگر قرار باشد تمام دست آوردهایمان را به کودک منتقل کنیم گریزی نیست از اینکه به ابزار شناخت روان او بر اساس سن، جنس و شخصیتش تجهیز شویم. 3. سومین محور مزرعه، تسلط به زبان ارتباط با کودک و در واقع فراگیری شیوه انتقال محتوای معارفی به کودک است که در این میان قصه‌گویی و قصه نویسی نقش بسیار مهمی را بر عهده داشته و شرکت در کارگاه قصه نویسی حضوری یا آنلاین و دست به قلم شدن برای نوشتن قصه‌های کودکانه از ابتدای امر، از فعالیتهای گروه بوده است. • لازم به ذکر است که امر تربیت مقوله وسیعی است و بر ما لازم است که به همه جنبه‌های تربیت کودک اعم از تربیت اخلاقی، تربیت هیجانی، مهارت‌ها، انس با قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) و ... به عنوان قسمتی از روند تربیت کودکان توجه ویژه داشته و عنایت به بخشی ما را به غفلت در بخشی دیگر دچار نکند پس تمام این موارد نیز در دستور کار مزرعه ایمانی و علمی جهت پرداختن به آن قرار دارد که هر چند وقت یکبار، فعالیت علمی و عملی بر روی یک یا چند اصل به عنوان چشم انداز آن مقطع، مورد توجه قرار می گیرد."
لینک های مفید
صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 9
بازدید دیروز: 75
کل بازدیدها: 325534