سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 
قالب وبلاگ
لینک های مفید

                                                         بسمه تعالی

فرم صورت جلسه کارگروه توحید

  

          

تاریخ :   2 /  5 / 93   13

شماره جلسه  :5

                                     

مصوبات و گزارش جلسه:جلسه با نام خداوند متعال آغاز شد.

به دلیل اینکه همه اعضا نتوانسته بودند کتاب توحید شهید مطهری را تهیه نمایند مباحثه معرفتی به جلسه بعد موکول شد.

داستان (دانه سیب) و داستانی دیگرتوسط دو نفر از اعضا خوانده شد و بقیه نظرات خود را بیان کردند که درذیل به آن اشاره می کنیم:

یکی از اعضا از مبحث روانشناسی رشد مطالبی در مورد تکامل زبان بیان نمودند که قرار شد در جلسات بعدی نیز ادامه داشته باشد.

آدرس ایمیل گروه توحید برای اعضا گفته شد و قرار شد تا مورخ 93/5/7همه اعضا تولیدات خود را در ایمیل کارگروه توحید ثبت کنند .

مصوب شد که همه اعضا داستانها وبقیه تولیدات گروه خود را در ایمیل بخوانند و مورد بررسی قرار دهند و نظرات سازنده خود را در ایمیل توحید ثبت کنند.

در ادامه جلسه یکی از اعضا تفکرات فطری خود را خواندند که همه را به تفکر عمیق واداشت.

شایان ذکر است که متاسفانه خانمها سهرابی و ناظمی از کار در گروه انصراف دادند وخانم کشاورز نیز به صورت غیر حضوری کمک می دهند . ایشان حجم بالای کار را دلیل انصراف خود دانسته اند.

*نظرات*

1در هر دو داستان ادبیات کودکانه بیشتر رعایت شود و سعی کنیم از عباراتی که به زبان کودکان نزدیکتر است استفاده کنیم.

2کودکان زیر هفت سال حوصله داستانهای طولانی را ندارند.

3برای کودکان زیر 7سال  زبان تصویر قوی تر است پس سعی شود داستانها بیشتر در قالب تصویر باشد نه متن.

4برای نوجوانان نیز می توان داستانک هایی نوشت که با تصویر و اززبان شخصیت های داستان نقل شود.

5در کل بدانیم که داستان یا شعر را برای کودکان می نویسیم نه برای خودمان .پس طوری بنویسیم که بچه ها از تولیداتمان  استقبال کنند.

6پیشنهاد می شود که در کارگروهها زمانی هم   برای نقد و بررسی فیلمها  و کارتون های پخش شده در رسانه داشته باشیم چون می تواند کمک زیادی به هدفی که داریم بکند.

7به دلیل عدم نیروی کافی کارهای محوله به اعضا بسیار زیاد است و همین امر در در طولانی مدت باعث ریزش می گردد پیشنهاد می شود که مثلا کار تایپ تولیدات را فقط به صورت تخصصی به یک نفر موکول کنیم.

سئوالات

1باوجود اینکه درباره پیامبران وائمه و مسائل مذهبی کتابهای زیادی چاپ شده است ولی چرا باز هم بچه های ما تمایلی به خواندن آنها ندارند و رغبت زیادی به کتابهایی چون :سیندرلا و سفید برفی و.........دارند؟

2کودکان و نو جوانان که در محیط مذهبی تربیت شده اند از نظر عقیدتی قوی هستند ولی چه دلیلی دارد که اکثر آنها از نظر علمی و مسائل اجتماعی به روز نیستند و حتی خیلی از آنها موقع ازدواج با مشکلات خاص مواجه می شوند؟


[ چهارشنبه 94/2/23 ] [ 8:1 صبح ] [ مدیر وبلاگ ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

همه اعضای مزرعه ایمانی وعلمی بایستی به تعمیق اعتقادات خود بپردازند و سیر مطالعاتی عمومی همه اعضا باید در بردارنده مطالعات معرفتی باشد. بر همین اساس هر چند خانواده با یکدیگر در طی جلسات هفتگی که با هم دارند قسمتی از معارف را مورد مطالعه و بحث و بررسی قرار داده و همان محتوا را درقالب‌های کودکانه اعم از قصه، بازی و... ریخته و با ارائه صورتجلسات هفتگی در وبلاگ دست آوردهای خود را در اختیار سایر اعضا قرار می‌دهند. پیشنهاد ایشان در زمینه سیر مطالعات معرفتی عمومی همه اعضای مزرعه ایمانی و علمی نیز، ذیل عنوان "سیر مطالعات اعضا" در موضوعات وبلاگ درج شده است. درکنار این سیر مطالعاتی برنامه علمی معارفی ایشان در جلسات هم اندیشی ماهیانه می‌باشد که به بیان نکاتی معارفی و روش تبدیل آن برای نوجوان و کودک می‌پردازند. 2. دومین محور مزرعه، که باز شامل عموم است مطالعه کتب روانشناسی اعم از روانشناسی رشد، روانشناسی اجتماعی، روانشناسی شخصیت و بهداشت روانی با تکیه بر منابع اسلامی است چرا که علم روان شناسی از روش‌های تبدیل محتوای معارف کسب شده بوده و همچنین با توجه به تمرکز این گروه بر روی تربیت توحیدی کودک، اگر قرار باشد تمام دست آوردهایمان را به کودک منتقل کنیم گریزی نیست از اینکه به ابزار شناخت روان او بر اساس سن، جنس و شخصیتش تجهیز شویم. 3. سومین محور مزرعه، تسلط به زبان ارتباط با کودک و در واقع فراگیری شیوه انتقال محتوای معارفی به کودک است که در این میان قصه‌گویی و قصه نویسی نقش بسیار مهمی را بر عهده داشته و شرکت در کارگاه قصه نویسی حضوری یا آنلاین و دست به قلم شدن برای نوشتن قصه‌های کودکانه از ابتدای امر، از فعالیتهای گروه بوده است. • لازم به ذکر است که امر تربیت مقوله وسیعی است و بر ما لازم است که به همه جنبه‌های تربیت کودک اعم از تربیت اخلاقی، تربیت هیجانی، مهارت‌ها، انس با قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) و ... به عنوان قسمتی از روند تربیت کودکان توجه ویژه داشته و عنایت به بخشی ما را به غفلت در بخشی دیگر دچار نکند پس تمام این موارد نیز در دستور کار مزرعه ایمانی و علمی جهت پرداختن به آن قرار دارد که هر چند وقت یکبار، فعالیت علمی و عملی بر روی یک یا چند اصل به عنوان چشم انداز آن مقطع، مورد توجه قرار می گیرد."
لینک های مفید
صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 147
بازدید دیروز: 520
کل بازدیدها: 327404