سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 
قالب وبلاگ
لینک های مفید

باسمه تعالی

جلسه معاد                     94/2/20
بعد از طرح سکرات بحث می رسد به شروع مرگ: نفس انسان بدنش را به عنوان ابزار می خواهد وقتی از این ابزار به نحوی استفاده کردیا به اعتبار این که دیگر آن را نمی خواهد یا یا به اعتبار اینکه این ابزار دیگر نمی تواندبه او استفاده دهد به هر دلیلی دیگر نمی تواند از بدنش استفاده کند،رهایش می کند،از طرفی مانوس سالها ی زندگی بدنش واستفاده از اعضای بدنش بوده ،مدام اراده می کندکه استفاده کند ،ازطرفی قوه هایش به فعل تبدیل شده تکوینابایدمنصرف شود و برود،جنگ بین این دو حالت را سکرات می گویند.مانند حالت غرق شدن نمی تواند خودش راجمع کند.مرگ از زبان و قوه تکلم شروع می شود.هرچه به زبانش وقوه متکلمه اش دستور می دهد دیگر نافذ نیست چون منصرف شده اماهنوزگوشش می شنودوچشمش می بیند.این شروع مرگ است.در ادامه خطبه 109نهج البلاغه رابیان می کنند:(..........و او درمیان اهل وخانواده خود مرداری می شود که همه از نزدیکی به او دوری می جویند،نه آن کس راکه می گریدیاری می کندونه آن کس راکه او فرا می خواند اجابت می کند....)انسانها دوگروهند مومن وغیرمومن.مومن یعنی معتقدبه حقایق غیبی ومی داندکه این بدن وآرزوها وپرحرفیها باعث شده که به حقایق غیبی نتوانسته مانوس باشد.غیرمومن اصلا این حرفها را نمی فهمد.مومنان هم دو گروهند عده ای در دنیا نتوانسته اندباحقایق مانوس شوندولی امید دارند،عده ای همین دنیا مانوس شدند.حالابرای این دو گروه مرگ فرق می کند.واگر اهل ایمان باشد،قلب حب لقاالله پیدا می کند :(مثلامی خواهیم عاشقانه قرآن بخوانیم ولی نمی شود ،اماطلبمان هست،جهتمان هست،در احتضار رفع حجاب می کنند،آن چیزی که انسان می خواست و نمی شد در حال احتضار باهاش روبه رومی شودوحب لقاالله پیدامی کند.)




[ سه شنبه 94/3/19 ] [ 12:32 عصر ] [ کارگروه معاد ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

همه اعضای مزرعه ایمانی وعلمی بایستی به تعمیق اعتقادات خود بپردازند و سیر مطالعاتی عمومی همه اعضا باید در بردارنده مطالعات معرفتی باشد. بر همین اساس هر چند خانواده با یکدیگر در طی جلسات هفتگی که با هم دارند قسمتی از معارف را مورد مطالعه و بحث و بررسی قرار داده و همان محتوا را درقالب‌های کودکانه اعم از قصه، بازی و... ریخته و با ارائه صورتجلسات هفتگی در وبلاگ دست آوردهای خود را در اختیار سایر اعضا قرار می‌دهند. پیشنهاد ایشان در زمینه سیر مطالعات معرفتی عمومی همه اعضای مزرعه ایمانی و علمی نیز، ذیل عنوان "سیر مطالعات اعضا" در موضوعات وبلاگ درج شده است. درکنار این سیر مطالعاتی برنامه علمی معارفی ایشان در جلسات هم اندیشی ماهیانه می‌باشد که به بیان نکاتی معارفی و روش تبدیل آن برای نوجوان و کودک می‌پردازند. 2. دومین محور مزرعه، که باز شامل عموم است مطالعه کتب روانشناسی اعم از روانشناسی رشد، روانشناسی اجتماعی، روانشناسی شخصیت و بهداشت روانی با تکیه بر منابع اسلامی است چرا که علم روان شناسی از روش‌های تبدیل محتوای معارف کسب شده بوده و همچنین با توجه به تمرکز این گروه بر روی تربیت توحیدی کودک، اگر قرار باشد تمام دست آوردهایمان را به کودک منتقل کنیم گریزی نیست از اینکه به ابزار شناخت روان او بر اساس سن، جنس و شخصیتش تجهیز شویم. 3. سومین محور مزرعه، تسلط به زبان ارتباط با کودک و در واقع فراگیری شیوه انتقال محتوای معارفی به کودک است که در این میان قصه‌گویی و قصه نویسی نقش بسیار مهمی را بر عهده داشته و شرکت در کارگاه قصه نویسی حضوری یا آنلاین و دست به قلم شدن برای نوشتن قصه‌های کودکانه از ابتدای امر، از فعالیتهای گروه بوده است. • لازم به ذکر است که امر تربیت مقوله وسیعی است و بر ما لازم است که به همه جنبه‌های تربیت کودک اعم از تربیت اخلاقی، تربیت هیجانی، مهارت‌ها، انس با قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) و ... به عنوان قسمتی از روند تربیت کودکان توجه ویژه داشته و عنایت به بخشی ما را به غفلت در بخشی دیگر دچار نکند پس تمام این موارد نیز در دستور کار مزرعه ایمانی و علمی جهت پرداختن به آن قرار دارد که هر چند وقت یکبار، فعالیت علمی و عملی بر روی یک یا چند اصل به عنوان چشم انداز آن مقطع، مورد توجه قرار می گیرد."
لینک های مفید
صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 207
بازدید دیروز: 520
کل بازدیدها: 327464