سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 
قالب وبلاگ
لینک های مفید

بازی با کارت حیوانات

سن کودک: 3 ساله
 

اسم حیوانات را با هم گفتیم و کارت ها را کنار هم چیدیم.-  

- از ویژگی های مختلف برای دسته بندی شان استفاده کردیم. به طور مثال دسته بندی هایی مانند پرنده ها، حشرات، محل های مختلف زندگی مانند جنگل، صحرا، مزرعه و ... .

- بر روی هر حیوانی دست می گذاشتم و دخترم صدای آن حیوان را تقلید می کرد   .

- شعرهایی در مورد حیوانات می خواندم و از دخترم می خواستم حیوان مورد نظر را از بین کارت ها پیدا کند. 

شعرهایی مثل:

اتل متل یه مورچه، نشسته بود تو کوچه

قوقولی قوقول صبح شده

توحوض خونه ی ما، ماهی های رنگارنگ

جوجه جوجه طلایی،نوکت سرخ و حنایی .



ساخت جاشمعی زیبا با استفاده از شیشه مربا 

شیشه مربا را تمیز بشویید و خشک کنید.

به فواصل دلخواه روی شیشه چسب نواری یا کاغذی بچسبانید.

 قسمت هایی را که میخواهید رنگی باشد، چسب مایع بزنید. 

اکلیل را روی قسمت های چسب زده بریزید.

بعد از خشک شدن چسب مایع،چسب نواری یا کاغذی را جدا کنید.

به جای اکلیل میتوانید از اسپری رنگ نیز برای رنگ آمیزی شیشه ها استفاده کنید.

میتوانید لیوان آب یا شیر بچه ها را به این شکل در بیاورید یا جا مداد رنگی و ... برایشان درست کنید و خودشان را ترغیب به ساختش بکنید.

جاشمعی

<** ادامه مطلب... **>

بادکنک بازی به سبک پینگ پونگ

کاردستی-راکت پینگ پنگ


بادکنک بازی-پینگ پونگ


باذکنک بازی با پا

بادکنک بازی با پا


نقاشی های خلاقانه

نقاشی با سنجاق قفلی

نقاشی با کلید

نقاشی با مغز گردو

نقاشی با چیپس


نقاشی با ذرت بوداده

نقاشی با گوش پاک کن

نقاشی با گیره لباس

نقاشی با بطری


ساخت پروانه های کاغذی

پروانه ها کاغذی


ساخت پازل با چوب بستنی

پازل چوب بستنی

پازل چوب بستنی

پازل چوب بستنی


بازی با جعبه کفش

- با مقوای یک جعبه کفش محکم و چند میخ و چکش یک خانه ی مقوایی بسازید.

- با انواع مقوا و کاغذ باطله می توان کیف، کفش و لباس درست کرد و بازی های متعدد انجام داد. ما با هم یک کفش مقوایی درست کردیم.

کفش مقوایی

ساخت فرفره کاغذی

روی کاغذ چند تا دایره در سایزهای مختلف بکشید و قسمت های مختلفش را با کمک دلبندتان رنگ کنید و دورشان را ببرید. وسط دایره ها را سوراخ کنید حالا یک نخ برداریئ و انتهای آن را گره بزنید و بزرگترین دایره را توی نخ بکنید بعد با یک فاصله یک گره ی دیگر و دایره بعدی ...همین طور تا دایره آخر(ترجیحا نخ ضخیم باشد) حالا با چرخاندن نخ بین دو تا دست یک فرفره رنگی درست می شود.

فرفره کاغذی


نقاشی - کاردستی برای افزایش دقت و خلاقیت


شما می توانید روی کاغذ یا مقوا و ...اشکال مختلف ببرید و نقاشی متناسب با آن اشکال رسم نموده و از کودک بخواهید تکه های مقوا را روی قسمتهای مناسب نقاشی بچسباند.

نقاشی-کاردستی

-با وجود یه بچه توی خونه هیچ چیزی دور ریختنی نیست...با تکه های کاموا می توانید ساعت ها بچه را سرگرم کنید
عکس یک پسر بچه رو کشیدم و گفتم با کاموا براش مو بگذارد و لباسش را زیبا کند. این هم از نتیجه کار:

نقاشی با کاموا

برای بالا بردن دقت انگشت های کودک میتوانید خطهای نامنظم کشیده و از او بخواهید تکه های کاموا را روی خطوط بچسباند


خوردن سیب معلق در آب

-بعضی وقت ها یک تغییر کوچک در بازی های تکراری برای بچه ها هیجان انگیز خواهد بود...بازی آویزان کردن سیب از نخ و سعی در خوردنش را که یادتان هست؟!....میشود این بار سیب یا هر میوه ی دیگری را در ظرف آب بیندازید و بچه سعی کند که آن را با دندانهایش شکار کند.


تاب بازی همراه پازل!

تاب بازی را که اکثر بچه ها دوست دارند  ولی مطمئنا این بازی را هم دوست خواهند داشت...یک سینی بردارید و پازل های رنگی رادر آن  بگذارید همین طور که تاب را هل میدهید سینی را جلوی تاب بگیرید طوری که دست بچه به پازل ها برسد...حالا هر دفعه به بچه می گویید یک رنگ از پازل را از توی سینی بردارد...اول با تعداد کم شروع کنید و بستگی به توانایی بچه بازی رو سخت تر کنید.... ما برای ایمنی بچه از پازل های فومی که نرم هستند استفاده کردیم.


پرش از روی مانع


دوتا صندلی را گذاشتیم و یک طناب به آن بستیم و انواع پرش با دوپا و یک پا و لی لی و از دور بدوند و بپرند را انجام دادیم.

در منزل هم به دوتا صندلی یک چادر یا یک طناب می بندیم و پسرمان از روی آن می پرد. بعد یک پشتی روی صندلی می گذاریم و یکی یکی پشتی ها را زیاد می کنیم و بعد کم کم بازی را خیالی هم می کنیم و یه پشتی پایین صندلی می گذاریم و می گوییم اینجا یه برکه است مواظب باش توش نیافتی و بعد می رویم سر کار خودمان و او پشتی ها را کم و زیاد می کند بعد تشک میاورد و بعد از پرش از روی صندلی، معلق روی تشک هم می زند و بعد چند روزنامه یا بشقاب یک بار مصرف جلوی صندلی با فاصله های مساوی می گذاریم و بعد از پرش از روی صندلی جفت پا یا یک پایی بین فاصله ها هم می پرد و خلاصه یک ساعتی به قول خودش مشغول بازی «هیجانی» می شود.
در بازیکده چند آجر را با فاصله می گذاریم و یک چوب روی آن قرار می دهیم و بچه ها بعد از گذر از پل تعادل باید از روی طناب هم بپرند.
خلاصه اینکه با چند وسیله خیلی ساده ساعتها بازی می کنیم.


بازی تعادل

به بچه ها یک لیوان یک بار مصرف دادیم گفتیم باید کف دستتون بذارید و حرکت کنید و یک مسافتی را بروید و مواظب باشید نیافتد. بعد کم کم بازی را سخت تر کردیم از دور قلقلکشان می کردیم و با آن هاحرکت می کردیم و باید مواظب بودند لیوان نیافتد. بعد چشم هایشان را بستند و یک مسافتی را با لیوان کف دست رفتند. بعد عقب عقب رفتند. بعد داخل لیوان ها صدف ریختیم و همین بازیها را دوباره تکرار کردیم ( البته لذت بازی به این بود که آب داخل لیوانها می ریختیم که چون فضای باز نداشتیم کار خودمان خیلی سخت می شد و همه جا خیس می شد) بعد همه این کارها را با روی سر گذاشتن لیوان کردیم.


کاردستی با پولک و منجق
اول کاغذ و چسب و پولک و منجق در اختیارشن گذاشتیم و گفتیم هر چی دوست دارید درست کنید. خودمان هم شروع کردیم یک چیزی درست کنیم گفتیم داریم دور گلی که کشیدیم را پولک میچسبانیم کم کم یکی یکی گفتند ما هم دور ماشین هایمان میچسبانیم یکی دیگر خانه کشید و یکی حیوان کشید و ...
هدفمان درست کردن یک کاردستی مرتب و منظم و از پیش فکر شده و ... نبود بلکه نظرمان این بود که کار ظریف کاری با چسب را خودشان کشف کنند و یاد بگیرند و به هدفمان هم رسیدیم.


بازی جارو کردن!

بازی جارو کردن

چند پیشنهاد بازی و کاردستی

-نقاشی با ذغال

-خانه سازی باچوب کبریت

-کاردستی با گِل

-نمایش دکتر بازی

-بازی حرکتی؛ سرسره بازی با چیزی روی سر یا در دهان
-بازی ادراکی؛ جدا کردن حیوانات از گیاهان
-ماسه بازی


[ شنبه 94/2/5 ] [ 1:0 صبح ] [ مدیر وبلاگ ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

همه اعضای مزرعه ایمانی وعلمی بایستی به تعمیق اعتقادات خود بپردازند و سیر مطالعاتی عمومی همه اعضا باید در بردارنده مطالعات معرفتی باشد. بر همین اساس هر چند خانواده با یکدیگر در طی جلسات هفتگی که با هم دارند قسمتی از معارف را مورد مطالعه و بحث و بررسی قرار داده و همان محتوا را درقالب‌های کودکانه اعم از قصه، بازی و... ریخته و با ارائه صورتجلسات هفتگی در وبلاگ دست آوردهای خود را در اختیار سایر اعضا قرار می‌دهند. پیشنهاد ایشان در زمینه سیر مطالعات معرفتی عمومی همه اعضای مزرعه ایمانی و علمی نیز، ذیل عنوان "سیر مطالعات اعضا" در موضوعات وبلاگ درج شده است. درکنار این سیر مطالعاتی برنامه علمی معارفی ایشان در جلسات هم اندیشی ماهیانه می‌باشد که به بیان نکاتی معارفی و روش تبدیل آن برای نوجوان و کودک می‌پردازند. 2. دومین محور مزرعه، که باز شامل عموم است مطالعه کتب روانشناسی اعم از روانشناسی رشد، روانشناسی اجتماعی، روانشناسی شخصیت و بهداشت روانی با تکیه بر منابع اسلامی است چرا که علم روان شناسی از روش‌های تبدیل محتوای معارف کسب شده بوده و همچنین با توجه به تمرکز این گروه بر روی تربیت توحیدی کودک، اگر قرار باشد تمام دست آوردهایمان را به کودک منتقل کنیم گریزی نیست از اینکه به ابزار شناخت روان او بر اساس سن، جنس و شخصیتش تجهیز شویم. 3. سومین محور مزرعه، تسلط به زبان ارتباط با کودک و در واقع فراگیری شیوه انتقال محتوای معارفی به کودک است که در این میان قصه‌گویی و قصه نویسی نقش بسیار مهمی را بر عهده داشته و شرکت در کارگاه قصه نویسی حضوری یا آنلاین و دست به قلم شدن برای نوشتن قصه‌های کودکانه از ابتدای امر، از فعالیتهای گروه بوده است. • لازم به ذکر است که امر تربیت مقوله وسیعی است و بر ما لازم است که به همه جنبه‌های تربیت کودک اعم از تربیت اخلاقی، تربیت هیجانی، مهارت‌ها، انس با قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) و ... به عنوان قسمتی از روند تربیت کودکان توجه ویژه داشته و عنایت به بخشی ما را به غفلت در بخشی دیگر دچار نکند پس تمام این موارد نیز در دستور کار مزرعه ایمانی و علمی جهت پرداختن به آن قرار دارد که هر چند وقت یکبار، فعالیت علمی و عملی بر روی یک یا چند اصل به عنوان چشم انداز آن مقطع، مورد توجه قرار می گیرد."
لینک های مفید
صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 77
بازدید دیروز: 181
کل بازدیدها: 326619