سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 
قالب وبلاگ
لینک های مفید

 

با توجه به نگاه اجمالی به مجموعه سوالات کودکان، متوجه این موضوع شدیم که حکیم بودن خداوند جز نایافته های بسیاری از کودکان است. از آنجایی که حل نشدن این صفت خداوند برای کودک تبعات جبران ناپذیری خواهد داشت بر آن شدیم این مسئله را در اولویت مباحثه ی علمی بانوان قرار دهیم. 

به نظر می رسد با توجه به سوالات کودکان حکمت از جنبه های مختلف بایستی برای کودک تبیین گردد بدین منظور نمونه ی کوچکی از سوالات کودکان خدمتتان ارائه می شود.

لطفا سوالات را بررسی نموده تا در مورد دستیابی به یک پکیج قصه در موضوع حکمت مباحثه ی مفیدی داشته باشیم.


-خداوند شیطون را دوست داره؟ اگر دوست نداره چرا او را از بین نمی بره؟ مگر همیشه آخر فیلم ها آدم های بد نابود نمی شوند؟ پس چرا خدا شیطان را نابود نمی کند؟

-چرا خدا شیطون را آفرید؟ چرا شیطون نمی میره؟

-چرا خدا از اسراف بدش میاد؟

 -چرا خدا به بعضی آدم ها دست وپا و گوش و زبان نداده؟

-مامان چرا خدا سه سوراخ برای بینی مون نذاشته؟

-چرا خدا میکروب رو آفرید؟

-خدا که اینقدر مهربونه و به ما نعمت داده به دشمنا هم نعمت میده؟؟چرا؟اونا که خیلی بدند؟؟

-من نمی‌دونم چرا خدا حیوونا رو با گلها اینجوری ساخته؟؟؟

-چرا خدا به ما میگه کار خوب کنید؟

-پاهامونم خدا درست کرده؟ 

-چاقو را هم خدا افریده که پاهامون را میبره؟

-مامان چرا خدا یه دم کوچک به خرس داده؟

 

گزارش جلسه:

??صفت حکمت خداوند در افعال خداوند ظهور می یابد در نتیجه از این طریق می توان دسته بندی زیر را انجام داد:

       ?? فعل خداوند در خلقت:

               ??هدف کلان خلقت

               ??حکمت در جزئیات خلقت:

                      ??حکمت خلقت های مرسوم و متداول

                      ??حکمت خلقت های نامتداول و منفی

 

         ??حکمت الهی در سنت ها:

              ??احکام و دستورات الهی

              ??افعال اختیاری

 

??خطوط قرمز:

?در بیان حکمت امور برای کودک، به صورتی رفتار شود که کودک همیشه به دنبال فهمیدن حکمت همه چیز نباشد. زیرا یکی از آثار آن در آینده عدم بندگی است.

?دقت شود مسیر بیان حکمت به این سمت نرود که کودک برای همه ی اتفاقات انواع دلیل ها بتراشد و دلایل مختلف بیان کند زیرا در مورد خودش آسیب هایی از جمله عمل نکردن به وظیفه خواهد داشت و یا در مورد خود و دیگران قضاوت نادرست خواهد کرد.

 

??در ادامه ی جلسه به ضرورت پرداختن به صفات قدرت و رحمت و... در کنار حکمت خداوند پرداخته شد. (قدرت حکیمانه، رحمت حکیمانه و...)

 


[ چهارشنبه 95/4/9 ] [ 5:0 عصر ] [ مدیر جلسات بانوان ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

همه اعضای مزرعه ایمانی وعلمی بایستی به تعمیق اعتقادات خود بپردازند و سیر مطالعاتی عمومی همه اعضا باید در بردارنده مطالعات معرفتی باشد. بر همین اساس هر چند خانواده با یکدیگر در طی جلسات هفتگی که با هم دارند قسمتی از معارف را مورد مطالعه و بحث و بررسی قرار داده و همان محتوا را درقالب‌های کودکانه اعم از قصه، بازی و... ریخته و با ارائه صورتجلسات هفتگی در وبلاگ دست آوردهای خود را در اختیار سایر اعضا قرار می‌دهند. پیشنهاد ایشان در زمینه سیر مطالعات معرفتی عمومی همه اعضای مزرعه ایمانی و علمی نیز، ذیل عنوان "سیر مطالعات اعضا" در موضوعات وبلاگ درج شده است. درکنار این سیر مطالعاتی برنامه علمی معارفی ایشان در جلسات هم اندیشی ماهیانه می‌باشد که به بیان نکاتی معارفی و روش تبدیل آن برای نوجوان و کودک می‌پردازند. 2. دومین محور مزرعه، که باز شامل عموم است مطالعه کتب روانشناسی اعم از روانشناسی رشد، روانشناسی اجتماعی، روانشناسی شخصیت و بهداشت روانی با تکیه بر منابع اسلامی است چرا که علم روان شناسی از روش‌های تبدیل محتوای معارف کسب شده بوده و همچنین با توجه به تمرکز این گروه بر روی تربیت توحیدی کودک، اگر قرار باشد تمام دست آوردهایمان را به کودک منتقل کنیم گریزی نیست از اینکه به ابزار شناخت روان او بر اساس سن، جنس و شخصیتش تجهیز شویم. 3. سومین محور مزرعه، تسلط به زبان ارتباط با کودک و در واقع فراگیری شیوه انتقال محتوای معارفی به کودک است که در این میان قصه‌گویی و قصه نویسی نقش بسیار مهمی را بر عهده داشته و شرکت در کارگاه قصه نویسی حضوری یا آنلاین و دست به قلم شدن برای نوشتن قصه‌های کودکانه از ابتدای امر، از فعالیتهای گروه بوده است. • لازم به ذکر است که امر تربیت مقوله وسیعی است و بر ما لازم است که به همه جنبه‌های تربیت کودک اعم از تربیت اخلاقی، تربیت هیجانی، مهارت‌ها، انس با قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) و ... به عنوان قسمتی از روند تربیت کودکان توجه ویژه داشته و عنایت به بخشی ما را به غفلت در بخشی دیگر دچار نکند پس تمام این موارد نیز در دستور کار مزرعه ایمانی و علمی جهت پرداختن به آن قرار دارد که هر چند وقت یکبار، فعالیت علمی و عملی بر روی یک یا چند اصل به عنوان چشم انداز آن مقطع، مورد توجه قرار می گیرد."
لینک های مفید
صفحات دیگر
امکانات وب


بازدید امروز: 104
بازدید دیروز: 100
کل بازدیدها: 327819