| ||
قصه شماره 2 "مامان مهربان " [ شنبه 94/4/20 ] [ 3:0 عصر ] [ مدیر کارگاه قصه نویسی معارفی ]
[ نظرات () ]
قصه شماره 1
[ شنبه 94/4/20 ] [ 2:0 عصر ] [ مدیر کارگاه قصه نویسی معارفی ]
[ نظرات () ]
روند تمرین عملی قصه شماره 2 خدمتتان ارائه می گردد از دوستان خواهشمندیم قصه نهایی را برای فرزندانشان تعریف و بازخورد آن که شامل پاسخ کودک به سوالات قصه، تعریف قصه و نقاشی او از قصه است را در قسمت نظرات ذیل قصه به اشتراک بگذارند یا به ایمیل نویسنده ارسال نمایند و گامی بلند در راستای پخته شدن قصه های گروه بردارند .
طرح سوال: [ جمعه 94/4/12 ] [ 3:0 عصر ] [ مدیر کارگاه قصه نویسی معارفی ]
[ نظرات () ]
کوتاه نیامدن والدین: - اگر در مواردى عادت به بهانه گیری دارند ، باید به شیوه های مختلف این عادت را از سرشان بیرون کنیم. شاید عادت کرده اند با بدخلقی به خواسته هاشان برسند، با دوسه بار جواب نگرفتن از راه بدخلقی و کوتاه نیامدن والدین ، این عادت بد از سرشان به لطف الهی خواهد افتاد. - تجربه شخصی من در این مورد عدم توجه به بد خلقی کودک است.این قضیه نهایتا پنج دقیقه بیشتر طول نمیکشه.تو این پنج دقیقه ممکن است هر وسیله ای پرتاپ بشه.جیغ و گریه به صورت وحشتناک وجود داشته باشه.ولی بعد پنج دقیقه تمام میشود.البته چند تا نکته خیلی مهم وجود دارد: اول اینکه به شدت باید پدر و مادر قوی باشین اصلا هیچ توجه.حرکت و واکنشی انجام ندهید.دوم اینکه این روش با وجود پدر بزرگ ،مادر بزرگ،عمه و خاله های دلسوز اصلا قابل اجرا نیست. [ جمعه 94/4/12 ] [ 3:0 عصر ] [ مدیر وبلاگ ]
[ نظرات () ]
روند تمرین عملی قصه شماره 2 خدمتتان ارائه می گردد از دوستان خواهشمندیم قصه نهایی را برای فرزندانشان تعریف و بازخورد آن که شامل پاسخ کودک به سوالات قصه، تعریف قصه و نقاشی او از قصه است را در قسمت نظرات ذیل قصه به اشتراک بگذارند یا به ایمیل نویسنده ارسال نمایند و گامی بلند در راستای پخته شدن قصه های گروه بردارند .
طرح سوال: [ جمعه 94/4/12 ] [ 3:0 عصر ] [ مدیر وبلاگ ]
[ نظرات () ]
روند تمرین عملی قصه شماره 1 خدمتتان ارائه می گردد از دوستان خواهشمندیم قصه نهایی را برای فرزندانشان تعریف و بازخورد آن که شامل پاسخ کودک به سوالات قصه، تعریف قصه و نقاشی او از قصه است را در قسمت نظرات ذیل قصه به اشتراک بگذارند یا به ایمیل نویسنده ارسال نمایند و گامی بلند در راستای پخته شدن قصه های گروه بردارند. طرح سوال : [ جمعه 94/4/12 ] [ 2:0 عصر ] [ مدیر کارگاه قصه نویسی معارفی ]
[ نظرات () ]
روند تمرین عملی قصه شماره 1 خدمتتان ارائه می گردد از دوستان خواهشمندیم قصه نهایی را برای فرزندانشان تعریف و بازخورد آن که شامل پاسخ کودک به سوالات قصه، تعریف قصه و نقاشی او از قصه است را در قسمت نظرات ذیل قصه به اشتراک بگذارند یا به ایمیل نویسنده ارسال نمایند و گامی بلند در راستای پخته شدن قصه های گروه بردارند. طرح سوال : [ جمعه 94/4/12 ] [ 2:0 عصر ] [ مدیر وبلاگ ]
[ نظرات () ]
بسم الله الرحمن الرحیم جلسه 14 تاریخ جلسه :1394/1/25 محتوای جلسه : بحث تربیتی: در قسمتی از کتاب "من دیگر ما" نوشته محسن عباسی ولدی درباره محبت به فرزندان آمده: شاید فرزندان شما مرتب بودن خانه و لباسهایشان و نیز آماده بودن غذا در هر وعده را، بعنوان محبت خیلی درک نکنند. محبت برای آنها بیشتر جنبه زبانی و ارتباطی مهربانانه و بازیهای شاد با آنهاست. پس مدام آنها را با کلمات محبت آمیز سیراب کنید و یا وقتی به مدرسه می روند آنها را بدرقه کنید و به آنها بگویید که تا برگردد منتظرش هستید و هنگامی که به منزل میآید با اشتیاق به استقبال او بروید. مطمئن باشید که با چنین رفتاری او از شما حرف شنوی پیدا می کند. نتیجه تحقیق درمورد تفاوت کلمات حمد و شکر و ثنا: در کتاب "آشنایی با قرآن" شهید مطهری، جلد 1و 2 اینگونه آمده است: شکر به معنی سپاسگذاری و حمد به معنی مدح و ستایش و شکر و سپاسداری حمد شامل سه عنصر است : 1- ستایش 2- سپاس 3- پرستش حمد نه مدح خالص است و نه سپاسگذاری خالص. پس چیست ؟ اگر هر دو را باهم ترکیب کنیم معنی حمد می شود. یعنی مقامی که هم لایق ستایش است به دلیل عظمت و جلال و حسن و کمال که دارد و هم لایق سپاس گذاری است به دلیل احسانها و نیکی ها که از ناحیه او به ما رسیده است. در مفردات راغب آمده است: حمد اخص از مدح و اعم از شکر است. مدح بااختیار از انسان سر میزند و گاهی انسان به خاطر قد رعنا و زیبایی چهرهاش مدح میشود، همانطور که برای بخشش مال و سخاوت و علم ستایش میگردد. اما حمد فقط در مورد بخشش و سخاوت و علم به کار میرود و شکر فقط در مقابل نعمت به جای آورده می شود. پس هر شکری حمد است و هرحمدی شکر نیست. و هر حمدی نیز مدح است اما هر مدحی حمد نمیباشد. شکر: تصور نمودن نعمت و اظهار آن. ... در مقابل شکر واژه ی کفر قرار دارد که به معنایی فراموش کردن نعمتو مخفی نگه داشتن آن می باشد. ...شکر بر سه گونه است: اول: شکر قلبی که همان تصور کردن نعمت است. دوم: شکر زبانی که به معنای حمد و ثناء منعم می باشد. سوم: شکر سایر جوارح یعنی پاداش نعمت دادن و جبران آن به اندازه ی شایستگی و لیاقتش. در تفسیر بشارت از استاد ذوفقاری ذیل تفسیر "الحمدلله رب العالمین" آمده است: به زبان پارسی حمد و مدح هر دو ستایش است ولی در لغت عرب حمد، آن ستایش است که در برابر نکوهش(ذم) به کار میرود و مدح در مقابل هجا و بدگویی است. و شکر نقیض کفران است و مخصوص نعمت هاست. پس حمد کارنیک را ستودن است و مدح وصف نیک برشمردن. حمد برای کسی به کار میرود که از روی اختیار نیکویی کند و مدح نثار کسی یا چیزی میشود که یا به طور خدادادی صاحب جمال است یا خود آن را بهدست آورده است. پس دامنهی مدح وسیعتر است؛ چه، حمد به هنر تعلق میگیرد و مدح به زیبایی. الحمدلله ذکری است که در مقام ستایش خداوند هیچ کم ندارد و همه ی انواع ستایش را دربرمیگیرد و ذکری جامع است در ستایش خدا که موجب خشنودی او میشود. [ پنج شنبه 94/4/11 ] [ 6:31 عصر ] [ کارگروه معارف صحیفه سجادیه ]
[ نظرات () ]
باسمه تعالی صورتجلسه مزرعه مهربانی عترتیها در خمینی شهر در شعبان المعظم سال 1394: جلسه اول عترت با عمو روحانی: اولین جلسه انس با روحانیت همزمان با میلاد امام عصر(عج) با حضور فرزندان کارگروه عترت و تشریف فرمایی حجت الاسلام قاسمی ،در پایگاه بسیج امام خمینی شهرستان خمینی شهر برگزار شد.
تصاویری از آن جلسه پربار برای شما عزیزان به نمایش گذاشته میشود، باشد که با رهنمودهای استاد بزرگوار استاد اشترانی عزممان را در این زمینه بیش از پیش جزم نماییم.
[ دوشنبه 94/4/8 ] [ 8:0 عصر ] [ کارگروه عترت ]
[ نظرات () ]
باسمه تعالی صورت جلسه کارگروه عترت در ماه مبارک رمضان سال 1394: [ دوشنبه 94/4/8 ] [ 7:30 عصر ] [ کارگروه عترت ]
[ نظرات () ]
|
||
[ فالب وبلاگ : وبلاگ اسکین ] [ Weblog Themes By : weblog skin ] |